בפיקוד העורף מזהירים משאננות: "לא יודעים כמה זמן המבצע יימשך"

לאחר הדיווחים על מגעים להפסקת אש, בפיקוד העורף מחדדים את ההנחיות ומבקשים מהציבור להמשיך ולנהוג במשנה זהירות: "מספיקה התרעה אחת שבה לא נפעל לפי ההנחיות כדי לסכן את חיינו וחיי הקרובים לנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/22 15:58 י באב התשפב

בפיקוד העורף מזהירים משאננות: "לא יודעים כמה זמן המבצע יימשך"
צילום: Tomer Neuberg/ Flash90

פיקוד העורף מחדד הנחיות מצילות חיים: בצל הדיבורים על הפסקת אש, מבצע עלות השחר נמשך ובפיקוד העורף מתריעים מפני שאננות דווקא בזמנים אלו.

מאמצים להפסקת אש לא צריכים להשפיע על רמת העירנות

בפיקוד העורף מבקשים להדגיש לציבור כי איננו יודעים עוד כמה זמן המבצע יימשך ועל לנו להיכנס לשאננות, גם שעות של שקט או דיבורים על מאמצים להפסקת אש לא צריכים להשפיע על רמת הערנות להנחיות פיקוד העורף. מספיקה התרעה אחת שבה לא נפעל לפי ההנחיות כדי לסכן את חיינו וחיי הקרובים לנו ועל כן נדרש להמשיך להקפיד על ההנחיות המצילות חיים.

בפיקוד העורך מבקשים להדגיש כי חשוב לדעת כי בכל מקום יש דרך התגוננות. במקרה שמתקבלת התרעה בשטח פתוח ונמצאים רחוק מהמבנה המוגן יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים, ככל שתהיו קרובים יותר לקרקע, כך הסיכוי שתיפגעו מרסיסים נמוך יותר, לכן, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש עם הידיים עשר דקות - לא פחות" מדגישים בפיקוד העורף.

בנוסף, בעת הישמע התראה נדרש לשהות ולהמתין במרחב 10 דקות. מטח רקטות יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה ולכן גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהאיום טרם חלף. כמו כן, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט ליפול על הקרקע ועלול להימשך דקות אורכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.