נלחמים בהרס העתיקות בשומרון: אושר גיוס פקחים לקמ"ט ארכיאולוגיה

הוקמה ועדה בין משרדית למאבק בהרס העתיקות ביהודה ושומרון, החל מבצע גיוס פקחים | אלקין: "תפקידנו הוא לשמר את כל אחד ממאות אתרי המורשת הללו למען הדורות הבאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/22 14:07 י באב התשפב

נלחמים בהרס העתיקות בשומרון: אושר גיוס פקחים לקמ"ט ארכיאולוגיה
אתר שומרון העתיקה, צילום: מועצה איזורית שומרון

המדינה מעלה הילוך במאבק בהרס העתיקות ביהודה שומרון ובקעת הירדן: הוקמה ועדה בין משרדית מיוחדת בראשות מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת נתנאל איזק במטרה להיאבק בהרס העתיקות ביו״ש, בהשתתפות נציגים ממשרד המשפטים, התרבות והספורט, האוצר, החינוך וגופים נוספים.

הוועדה, שהתכנסה בפעם הראשונה בחודש שעבר, דנה בצרכים המידיים הדרושים בכדי למנוע הרס עתיקות נוסף ברחבי יו״ש. רק לאחרונה אתר המורשת "שומרון העתיקה" הוצת ונשרף על ידי פורעים פלשתינים, ולאורך השנה האחרונה תועדו מספר רב של אירועי הרס עתיקות, בזיזה ושריפה של אתרי מורשת יהודיים שונים ביהודה ושומרון. 

במקביל להתכנסות הוועדה, אושרו גם גיוסי פקחים נוספים לעבודת אכיפה ופיקוח ברחבי יהודה ושומרון במטרה להילחם בהרס העתיקות הנרחב המבוצע באזור על ידי שודדי עתיקות. גיוס הפקחים נעשה בהסכמת המנהל האזרחי, קמ״ט ארכיאולוגיה ורשות העתיקות המעורבות במתווה. הפקחים יצטרפו באופן מיידי לצוות קמ״ט ארכיאולוגיה המצוי בתת תקינה ומתמודד עם אתגרים רבים. 

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: ״צעד אחר צעד אנו ממשיכים להיאבק בהרס העתיקות ברחבי יהודה ושומרון. ההיסטוריה של עם ישראל ביהודה ושומרון  משתרעת על פני אלפי שנים מאז העת העתיקה, ועד ימינו אנו. תפקידנו הוא לשמר  את כל אחד ממאות אתרי המורשת הללו למען הדורות הבאים. משרד ירושלים ומורשת בראשותי ימשיך להקצות משאבים ותקציבים משמעותיים למאבק בתופעה הבזויה הזו״