תשעה באב בהר הבית: בן גביר עלה וספג קריאות "איטבח אל-יהוד"

כ-2,000 יהודים הספיקו כבר לעלות להר הבית, ביניהם יו"ר עוצמה יהודית שספג אמש איומים על חייו. המוקד המשפטי של ארגון חוננו: 7 יהודים עוכבו בהר הבית, חלקם בעקבות השתחוויה | גלעד קריב: "לדחוק את הקנאים בחזרה לשוליים ולא לתת להם להכתיב את סדר היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/22 09:35 י באב התשפב

תשעה באב בהר הבית: בן גביר עלה וספג קריאות "איטבח אל-יהוד"
בן גביר בהר הבית, צילום: מנהלת הר הבית

תשעה באב ה'תשפ"ב. כ-2,000 יהודים עלו עד לשעה 09:30 הבוקר (א') להר הבית, ביניהם גם יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר, והמתמודד בציונות הדתית ופעיל הר הבית, ארנון סגל. בן גביר הודיע אמש כי בכוונתו לעלות הבוקר להר ועל רקע הודעתו התקבל במכשירו האישי ובתיבת המסנג'ר שלו איומים ברצח בהם נכתב "נחתוך לך את הראש".

עלייתו של בן גביר תואמה עם קצין הכנסת ומשטרת ירושלים לפני כשבוע וגם בהערכת מצב אמש נקבע על ידי שב"כ ומשטרה כי אין מניעה שיעלה להר. הבוקר בעת ביקורו בהר נשמעו קריאות "אללה אכבר, ו"איטבח אל-יהוד".

"מי שחשוד כבלגניסט לא יוכל לעלות בעליה הראשונה"

בארגון "חוזרים להר" טענו כי קבוצת נערים בעלי פאות ארוכות וכיפה גדולה שחיכו שהמתינו לעלייה להר כל הלילה עוכבו על ידי השוטרים בכניסה. "בהתחלה טען השוטר בכניסה כי יש את העולים הקבועים והם עוקפים את התור אך לאחר רגעים ספורים התברר כי מרבית העולים שהוכנסו ראשונים הם עולים שאינם קבועים. לאחר מכן נאמר עפ"י המארגנים כי מי שחשוד כבלגניסט לא יוכל לעלות בעליה הראשונה, לאחר מחאה קצרה הורשו הנערים להיכנס אך המשטרה פיצלה אותם למספר קבוצות. 

מתנועת חוזרים להר נמסר בתגובה: "עצוב שבתשעה באב משטרת ישראל מרבה בשנאת חינם כשמפרידה בין יהודים בעלי פאות לאלו שאינם. אנו קוראים למשטרת ישראל להפסיק את הסלקציה ולאפשר ליהודים עליה חופשית בלי להפריע".

ארנון סגל בהר הבית הבוקר

ארנון סגל בהר הבית הבוקר צילום: בידינו

"הוא מנסה להפוך את הסכסוך מסכסוך לאומי לסכסוך דתי"

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת גלעד קריב, כתב אמש: "בשעה שבדרג המדיני ובצה"ל פעלו להסרת האיום של הג'יהאד האיסלאמי, בן גביר ניסה להגיע לישובי העוטף ולהתסיס. בשעה שחיילי צה"ל ומפקדיו לוחמים בחזית, בן גביר מתכנן את העליה הפרובוקטיבית שלו להר הבית. אם יש לקח חשוב אחד מחורבן הבית השני אזי הוא לדחוק את הקנאים בחזרה לשוליים ולא לתת להם להכתיב את סדר היום".

המתמודדת על ראשות מרצ, זהבה גלאון, כתבה הבוקר נגד עלייתם של בן גביר ואלפי היהודים להר הבית. "נדרשת מידה בלתי נתפסת של חוסר אכפתיות מתושבי המדינה וניצול חופש הפולחן בשביל ללכת לעשות עכשיו פרובוקציות ולחמם עוד גזרה ביטחונית. זה בדיוק מה שנתניהו עושה באמצעות בן גביר ברגעים אלה. הוא מנסה להפוך את הסכסוך מסכסוך לאומי לסכסוך דתי, ולהצית את כל העולם המוסלמי. רדו מההר".