רוני אלשיך תוקף את עמית סגל וטוען: התגובה שלי סורסה ושונתה

המפכ"ל לשעבר כתב טור דעה לעיתון הארץ ובו הוא תוקף את ערוץ 12 והריאיון של עמית סגל, ועל הדרך עוקץ את משה סעדה: "לסעדה אזכיר, שהימים הם ימי בין המצרים ובהם מוטל עלינו להילחם בשנאת חינם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 21:46 ז באב התשפב

רוני אלשיך תוקף את עמית סגל וטוען: התגובה שלי סורסה ושונתה
רוני אלשיך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המתקפה החזיתית של משה סעדה, סגן מפקד המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, על גורמים רבים במערכת אכיפת החוק, טלטלה לא מעט אנשים. אחד האנשים שהותקפו בחריפות היה רוני אלשיך, שענה לסעדה וטען כי הוא שקרן.

שורבבו מסרים שלא נאמרו

במאמר שפורסם היום (ה') בעיתון הארץ, טען המפכ"ל לשעבר כי ערוץ 12 סירס ושינה מתגובתו במהלך שידור הראיונות של עמית סגל עם סעדה. "כשהחלטתי להגיב, התגובה ששלחתי לחדשות 12 סורסה: לא רק שקוצרה למרות שביקשתי להביאה במלואה, אלא גם שורבב לתוכה מסר שלא נאמר".

משה סעדה

משה סעדה צילום: פלאש 90

בהמשך המאמר כתב אלשיך: "הבנתי שמוטלת עלי חובה מוסרית להגיב, כי רק במשטרים אפלים קובעים מיהו עבריין על פי הגורם שנמצא בשלטון, כמשתמע מדברי סעדה. רק ברפובליקת בננות מוטלת אימה על מערכת אכיפת החוק. רק בדיקטטורות, מי שעושה מלאכתו נאמנה ובוחר שלא להפר את אמון הציבור, גם תוך תשלום מחיר אישי — הוא הבוגד".

סעדה עוד יגלה שהוא בסך הכל פיון על לוח השחמט

לקראת סוף המאמר תקף שוב אלשיך את סעדה עקץ: "בהמשך הדרך, סעדה עוד יגלה שהוא בסך הכל פיון על לוח השחמט. הוא לא מבין שהוא מנוצל על ידי קמפיין רב־עוצמה, והמרמור שלו נופל כפרי בשל לידי מנהלי הקמפיין. סעדה יגלה כי "נרתם", שלא בטובתו, לקמפיין להחרבת הממלכתיות ולהריסת מערכת אכיפת החוק. כשסעדה וחבריו יהפכו למיותרים בעיני מובילי הקמפיין, הם יושלכו לפח, כמו רבים אחרים לפניהם, ורק אז אולי ייפקחו עיניהם".

המפכ"ל לשעבר סיים: "סעדה ככל הנראה מגשש את דרכו לפוליטיקה. לכן ראיתי חובה מוסרית להזהיר את הבוחרים במי המדובר. לסעדה אזכיר, שהימים הם ימי בין המצרים ובהם מוטל עלינו להילחם בשנאת חינם. השוטרים, אפילו כשהם טועים, אינם ראויים לשנאה".