"אתם מיישמים באופן מעשי את הביטוי המילולי הלכה למעשה"

נשיא המדינה אירח במשכן הנשיא את זוכי פרס מרכוס כץ ושיבח את יוזמי פרס כץ מרכוס ז"ל ואשתו עדינה על יוזמת הפרס והרעיון לעידוד שילוב ההלכה והמודרנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 21:06 ז באב התשפב

"אתם מיישמים באופן מעשי את הביטוי המילולי הלכה למעשה"
צילום: אלעד מלכא

נשיא המדינה אירח במשכן הנשיא את זוכי פרס מרכוס כץ ושיבח את יוזמי פרס כץ מרכוס ז"ל ואשתו עדינה תבדל"א על יוזמת הפרס והרעיון לעידוד שילוב ההלכה והמודרנה. חתני פרס כץ תשפ"ב הם: הרב יעקב אפשטיין חוקר בכיר במכון התורה והארץ, ופרופסור עלי מרצבך, פרופ' אמריטוס במחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר אילן ומייסד הקרן לחקר קהילה על פי ההלכה.

עוד זכו בפרס: המכון לחקר החקלאות על פי ההלכה בראשות ד"ר זקס ואחרונים חביבים מפעל השלוחים של חב"ד הפרושים בכל קצוות תבל. נשיא המדינה אמר לזוכים בנאומו:  "זו זכות גדולה לארח כאן בבית הנשיא את אלו המיישמים באופן מילולי את הביטוי 'הלכה למעשה' ומיישמים את עולם ההלכה היהודי במציאות המתחדשת בה אנחנו חיים. ברצוני להודות לקרן כץ על פעילותה הרבה".

"פעילותם של עדינה שתיבדל לחיים ארוכים ומרכוס ז"ל שזורה עמוקות בעיצובה של מדינת ישראל והחברה הישראלית; וכמובן בעיצוב העולם היהודי במובנו הרחב, העשיר והעמוק. עלו והצליחו", אמר הרצוג.

פרס מרכוס כץ מוענק זו השנה ה-47. שופטי ועדת הפרס שבחרו את הזוכים הם פרופסור מנחם בן ששון, הרב שלמה דייכובסקי והרב חיים סבתו.  פרס בגובה 25,000 דולר הוענק לכל זוכה. פרס מרכוס כץ מוענק משנת 1975 ומטרתו היא עידוד והוקרה של מפעלים ואישים העוסקים ביישום והטמעת ההלכה בחיים המודרניים ביצירות שבכתב ובמפעלים מעשיים. מרדכי דוד (מרכוס) כץ ז"ל, היה ניצול שואה, איש ציוני נלהב נודע ורב פעלים בישראל ובעולם. יחד עם עדינה רעייתו הם הקדישו רבות מכוחם, הונם וזמנם, לחינוך היהודי במקסיקו, בישראל ובארה"ב.