רצח השוטר ברק משולם: הצהרת תובע הוגשה נגד הדורס בן ה-17

בתום חקירת משטרה הוגשה הבוקר הצהרת תובע כנגד דורס השוטר ברק משולם | משולם ז"ל נדרס על ידי תושב רמאללה בן 17 שהיה בעת ביצוע גניבת רכב

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 11:45 ז באב התשפב

רצח השוטר ברק משולם: הצהרת תובע הוגשה נגד הדורס בן ה-17
רס"ר ברק משולם ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

בתום חקירת המשטרה הוגשה הבוקר (ה') הצהרת תובע נגד דורס השוטר ברק משולם הי"ד. היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שרון פתחה בחקירה לפני כשבועיים מיד לאחר אירוע הדריסה בצומת רעננה במהלכו נרצח השוטר ברק משולם. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת  בהתאם לצרכי החקירה שנוהלה על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שרון והבוקר הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע בגין המיוחס לו.

החשוד, נער בן 17 מרמאללה, היה בעת גניבת רכב מאזור חולון-בת ים והחל בתנועה. לאחר קבלת הדיווח על הגניבה, איתרו השוטרים את הרכב ופתחו במרדף נגדו. במקביל, הקימו השוטרים מחסום משטרתי בצומת רעננה וכשהגיע החשוד למחסום, כשהוא נוהג ברכב הגנוב, דרס את משולם שהניח אחריו אישה, אריאלה, ושני ילדים.

עמר בר לב

עמר בר לב צילום: Miriam Alster/Flash90

מפקד מחוז ירושלים לשעבר: "עדיף 10 עבריינים מתים ולא שוטר אחד פצוע קשה"

במסע הלוויה אמר השר לביטחון הפנים עמר בר לב כי: "אין שום ספק, שכאשר שוטר נמצא בסכנת חיים כשרכב דוהר לעברו ומאיים לפגוע בו - או בכל מצב נוסף של סכנת חיים - רשאי השוטר לנטרל את הרוצח הפוטנציאלי". את הדברים אמר בר לב על ררקע ביקורות נוקבות שהושמעו על הוראות הפתיחה באש המחמירות שנהוגות במשטרה.

ניצב בדימוס אריה עמית, שכיהן כמפקד מחוז ירושלים אמר כי הוראות הפתיחה באש לא מספיקות כבר זמן רב: "צריך להרחיב אותן. אם גנב רכב בורח מהמשטרה, תרשו לשוטרים לירות בו. אני מעדיף 10 עבריינים מתים ולא שוטר אחד פצוע קשה". עוד הוסיף עמית: "יש יותר מדי מפקדים במשטרה שמונו לא בגלל כישוריהם, אלא בגלל קשריהם. הפוליטיקאים הלא טובים ניסו וגם הצליחו להשתלט על מערכי המינויים במשטרה. בעיקר במרכז הליכוד מינו את 'האנשים שלהם'".