שקד לנתניהו: "מוותרת על הקרדיט רק תאפשר את זה לאזרחי ישראל"

בעקבות חוסר שיתוף הפעולה מצד האופוזיציה פנתה היום שרת המשפטים איילת שקד לנתניהו וכתבה: "נתניהו, מוותרת על הקרדיט. רק תאפשר לאזרחי ישראל פטור מויזה לארה"ב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 09:45 ז באב התשפב

שקד לנתניהו: "מוותרת על הקרדיט רק תאפשר את זה לאזרחי ישראל"
פסל החירות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סאגת הפטור הוויזות לארה"ב נמשכת: שרת הפנים איילת שקד, שעמלה על השגת פטור מוויזות לארה"ב לאזרחים ישראלים שחררה היום סרטון ל'טוויטר' ובו האשימה את הליכוד ואת העומד בראשו, ראש הממשלה לשעבר נתניהו, כי התנהלותם עלולה לטרפד את מהלך הפטור כולו. שקד פנתה לנתניהו גם באופן אישי וכתבה  "נתניהו, מוותרת על הקרדיט. רק תאפשר לאזרחי ישראל פטור מויזה לארה"ב".

כאמור, שקד עמלה על השגת הפטור כבר תקופה ארוכה והגיעה להסכמות מרחיקות לכת עם הממשל האמריקאי, אולם מפלגות האופוזיציה, ובראשן הליכוד, מסרבות לשתף פעולה ומטרפדות את העברת החוקים הרלוונטיים. באופוזיציה טוענים כי אין שום סיבה שישתפו פעולה עם הקואליציה בקידום כל מהלך, זאת לאחר שמודרו מהוועדות החשובות בכנסת ולאחר התנהלות דומה של מפלגות הקואליציה כאשר היו בצד השני של המתרס. מנגד טוענים בקואליציה כי בליכוד מונעים משיקולים צרים ובמקום לדאוג לאזרחי המדינה דואגים לקרדיטים ולאינטרסים אלקטורליים. 

שגריר ארה"ב: שימו את אזרחי ישראל במקום הראשון 

כזכור, כיפופי הידיים בין האופוזיציה והקואליציה הובילו לקריאה חריגה של שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס שכתב בטוויטר: "אני עובד מסביב לשעון מאז שהגעתי כדי לעזור לישראל לעמוד בכל הדרישות להצטרף ל- #VisaWaiverProgram. אל תאבדו את מומנטום עכשיו. הדבר יעזור לאזרחי ישראל לנסוע לארה"ב - שימו אותם במקום הראשון!".

שגריר ארה"ב בישראל, תומאס ניידס

שגריר ארה"ב בישראל, תומאס ניידס צילום: ארז אוזיר עבור פורבס

בעקבות ציוצו של השגריר אמרה אז שקד: "אני קוראת לליכוד- תסירו את הווטו על החוק שאנו צריכים כדי לקבל פטור מויזות לארה"ב. אנחנו נמצאים במסלול מאוד מאוד מואץ מול הממשל האמריקאי שבסופו בתחילת שנה הבאה ישראלים לא יצטרכו לעמוד בתור לשגרירות בארה״ב. אני קוראת לליכוד- תנו לנו להעביר את החקיקה".