האלימות נגד צוותי רפואה נמשכת: תקיפה בבית החולים רמב"ם בחיפה

גל האלימות נגד רופאים וצוותי רפואה נמשך כאשר מטופל תקף באגרופים סייעת של מערך הסיעוד בבית החולים 'רמב"ם'. התוקף נעצר ועוכב לחקירה על ידי שוטר בית החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 19:02 ו באב התשפב

האלימות נגד צוותי רפואה נמשכת: תקיפה בבית החולים רמב"ם בחיפה
צילום: דוברות רמב"ם

סייעת של מערך הסיעוד באחת המחלקות הפנימיות בקריה הרפואית רמב"ם הותקפה היום (ד') בשעות הצהריים על-ידי מטופל, ואיבדה את הכרתה למספר דקות. ברגעים אלו היא נבדקת במיון. התוקף עוכב על ידי שוטר בית החולים שהוזעק מיד למקום והמשטרה תחליט אם לבקש את הארכת מעצרו.

האירוע התרחש ליד מיטת מטופל בשנות ה-50 לחייו שאמור היה להשתחרר היום מאשפוז. הסייעת סיפרה שניסתה לסייע למטופל להתלבש ואז הוא תקף אותה באגרופים היישר לראשה. היא נפלה אל הרצפה ואיבדה את הכרתה למשך מספר דקות. היא פונתה כאמור למיון עם חבורה במצחה ונבדקת מבחינה רפואית. בהמשך יוחלט האם יהיה עליה  להישאר בבית החולים להשגחה. 

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר תקיפת צוות רפואי במרכז הרפואי רמב״ם בחיפה, כאשר אחת המותקפות נזקקה לטיפול רפואי. משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אלימות פסולה וחמורה שתופנה כלפי עובדי ציבור ותפעל למצות את הדין עם המעורבים בהתפרעויות האלימות".

לפיד:  אי אפשר להתעלם מהזעקה שעולה מהצוותים הרפואיים, שנאלצים לספוג אלימות יום-יומית

כזכור, בשבוע שעבר השתתפו ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס חנוכת בית החולים לרפואה דחופה ע"ש סילבן אדמס, במרכז הרפואי איכילוב. ראש הממשלה התייחס בנאומו לאלימות שחווים צוותי הרפואה מדי יום והבטיח כי הוא יטפל בבעיה. 

"זה יום חגיגי, אבל גם היום אי אפשר להתעלם מהזעקה שעולה מהצוותים הרפואיים, שנאלצים לספוג אלימות יום-יומית בלתי נסבלת בבתי החולים ובמרפאות. מי שפוגע באחות או ברופאה, בסניטר או במנהל מחלקה - פוגע בכל מדינת ישראל", אמר לפיד.

צילום: קובי גדעון, לע"מ

לפיד הוסיף כי הוא מתחייב לטפל בבעיה הקיימת בבתי החולים. "הנחיתי את גופי האכיפה לנקוט ביד ברזל נגד האלימות המשתוללת הזו. אני מתחייב בפניכם שנתמוך ונקדם כל הצעה שנועדה להגן עליכם, בדיוק כפי שאתם שומרים עלינו. דמם של הצוותים הרפואיים לא יהיה הפקר", אמר ראש הממשלה.