שירלי פינטו החליטה לעזוב את 'הרוח הציונית'

חברת הכנסת הודיעה כי היא פורשת ממפלגת הרוח הציונית: "אמשיך להתמקד בקידום אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית" | שקד: "היא מייצגת בצורה אמיתית ומקצועית את ציבור האנשים עם מוגבלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 16:55 ו באב התשפב

שירלי פינטו החליטה לעזוב את 'הרוח הציונית'
שירלי פינטו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע לאחר האיחוד בין איילת שקד לבין יועז הנדל, חברת כנסת ראשונה עוזבת. מי שהביאה למודעות את נושא הנגישות לבעלי מוגבלויות, שירלי פינטו הודיעה ליו"ר מפלגתה כי היא לא תתמודד במסגרת 'הרוח הציונית' לקראת הבחירות הקרובות.

בהודעה שהוציאה פינטו, איחלה חברת הכנסת היוצאת הצלחה למפלגה החדשה. "לאחר שיחות משותפות עם שרת הפנים איילת שקד, יו"ר הרוח הציונית, סיכמנו כי לא אתמודד ברשימת הרוח הציונית לכנסת, אני מאחלת לשרת הפנים איילת שקד, הצלחה רבה, אמשיך להתמקד בקידום אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית. מודה לשרה שקד על כל הדרך המשותפת שעברנו יחד", כתבה פינטו.

שרת הפנים, איילת שקד אמרה כי "חברת הכנסת שירלי פינטו היא מהטובות והמוכשרות במשכן, היא מייצגת בצורה אמיתית ומקצועית את ציבור האנשים עם מוגבלות ופעילה בהרבה תחומים אחרים. אני מאחלת לשירלי הצלחה רבה ובטוחה שהיא תמשיך בעשייה הענפה שלה עבור אנשים עם מוגבלויות״.

מדינת ישראל לא מצליחה לתת מענה ראוי לאנשים עם מוגבלויות

אחד מהרגעים המרגשים בכנסת בשנה האחרונה היה נאומה של פינטו. בין שלל הגידופים והצעקות במליאה, לרגע אחד השתתקו חברי הכנסת וחברת הכנסת מימינה נשאה נאום בכורה בשפת סימנים וריגשה רבים. בנאומה, חשפה פינטו את מצבם של ציבור בעלי המוגבלויות בישראל שלא מקבלים מענה ראוי. 

"הנני כאן, ניצבת מולכם, למול עיני העם אך אינני עומדת בשם עצמי בלבד. לצדי ניצבים מיליון ושמונה מאות אלף איש ואישה, ילדה וילד, נער ונערה עם מוגבלויות פיזית, נפשית, חושית, שכלית, ומחלות שקופות כגון פוסט טראומה, שאינם מצליחים לחיות כאן במדינת ישראל חיים מלאים כאזרחים שווים".

"לצערי, מדינת ישראל, מיום הקמתה ועד היום, שבעים ושלוש שנה, לא מצליחה לתת מענה ראוי לאנשים עם מוגבלויות. אותה אוכלוסייה נדחקה ועודנה נדחקת לשולי החברה הישראלית. אותה אוכלוסייה הפכה לשקופה באופן מוחלט, קולה וזעקתה לא נשמעים".