"נזק במאות אלפי שקלים": תושב הקריות נעצר בחשד שהונה מוכרים באתר יד 2

תושב הקריות נעצר על ידי בלשים אחרי שנחשד שביצע עשרות מקרי הונאה כלפי מוכרים באתר יד 2, זאת לאחר שעל פי החשד רכש מוצרים, הציג מצג שווא למוכרים ולא שילם עבורם | לסיפור המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 14:31 ו באב התשפב

"נזק במאות אלפי שקלים": תושב הקריות נעצר בחשד שהונה מוכרים באתר יד 2
הונאה, צילום: shutterstock

הונאת רשת מתוחכמת הפילה בפח עשרות אזרחים: תושב הקריות נעצר על ידי בלשי היחידה המרכזית מחוז ירושלים אחרי שהצטברו נגדו עשרות תלונות של אזרחים על כך שביקשו למכור מוצרים שונים באמצעות אתר יד 2 ונפלו קרבן למעשה הונאה מצד אותו חשוד.

"החשוד שלח צילום של העברה בנקאית ונהגי מוניות נשלחו לאסוף את המוצרים"

החשוד בן 40, יצר קשר עם מוכרים שונים באתר יד 2 שהציעו למכירה מוצרי חשמל, מחשוב ואלקטרוניקה, "רכש" מהם את המוצרים באמצעות העברה בנקאית, ושלח להם באמצעות ה-WhatsApp צילום של העברה בנקאית שלכאורה ביצע. על פי החשד, אחרי שנאספו המוצרים על ידי נהגי מוניות שונים ששלח למוכרים, התברר להם בדיעבד כי נפלו קורבן למעשה הונאה ומרמה והכסף לא הועבר לחשבונם והמסמך שנשלח להם הינו מזויף. על פי החשד, היקף ההונאה של החשוד והנזק המצטבר עומד על מאות אלפי שקלים. 

בעקבות התלונות שהצטברו, נפתחה נפתחה חקירה, במסגרתה ובמסגרת שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, חוקרי היחידה המרכזית של ירושלים איתרו וחשפו את זהות החשוד במעשה – בן 40, תושב הקריות, ומעצרו של החשוד בבימ"ש השלום בירושלים בשישה ימים

"הכסף לא הועבר לחשבונם והמסמך שנשלח להם הינו מזויף" 

ממשטרת ישראל נמסר "משטרת ישראל עצרה חשוד שביצע עשרות מקרי הונאה כלפי מוכרים באתר יד 2, זאת לאחר שעפ"י החשד רכש מוצרים, הציג מצג שווא למוכרים ולא שילם עבורם.

במהלך החודשים האחרונים התקבלו בתחנות משטרה שונות ברחבי הארץ עשרות תלונות של אזרחים שביקשו למכור מוצרים שונים באמצעות אתר יד 2 שנפלו קורבן למעשה הונאה ברשת. מרבית המוצרים הם מוצרי חשמל, מחשוב ואלקטרוניקה. 

"הנזק המצטבר שנגרם לכלל המוכרים מוערך במאות אלפי שקלים"

מהתלונות הרבות שהתקבלו במשטרה עולה כי, לאחר שפרסמו המוכרים מודעות למכירת המוצרים, יצר איתם קשר אדם שביקש לשלם להם עבור רכישת המוצר באמצעות העברה בנקאית, שלח להם באמצעות ה-WhatsApp צילום של העברה בנקאית שלכאורה ביצע, ובחלק מהמקרים אף צילום תעודת זהות. עפ"י החשד נאספו המוצרים באמצעות נהגי מוניות שונים. לאחר מסירת המוצרים, התברר בדיעבד למוכרים כי נפלו קורבן למעשה הונאה ומרמה, הכסף לא הועבר לחשבונם והמסמך שנשלח להם הינו מזויף. 

בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים

על פי החשד הנזק המצטבר שנגרם לכלל המוכרים מוערך במאות אלפי שקלים. בעקבות זיהוי התופעה במשטרה, נפתחה חקירה במפלג ההונאה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בשיתוף פעולה עם מחלק ההונאה של מחוז חוף ותחנת המשטרה במודיעין. במסגרת החקירה ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, חוקרי ימ"ר ירושלים איתרו וחשפו את זהות החשוד במעשה – בן 40, תושב הקריות. 

אתמול נעצר החשוד במעשי ההונאה, הזיוף והמרמה ע"י בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים. לפני זמן קצר הוארך מעצרו של החשוד בבימ"ש השלום בירושלים בשישה ימים, זאת עד ליום 8.8.2022 והחקירה נמשכת.

יד 2: "ממליצים למשתמשים לבחון היטב את פרטי העסקה"

מאתר יד 2 נמסר בתגובה: "אתר יד 2 הוא לוח חינמי המשמש כפלטפורמה ליצירת קשר בין מוכרים לקונים. בכל יום מעלים בו מפרסמים כ-10 אלף מודעות חדשות למכירת דירות, רכבים ומוצרי יד שנייה. המודעות עוברות הליך של בקרה, אך לדאבוננו אין לנו יכולת לדעת או לגלות הונאות מסוג זה. כאתר הדוגל בצרכנות נבונה אנו ממליצים למשתמשים לבחון היטב את פרטי העסקה, לבדוק את המוצרים המוצעים להם ולהימנע מתשלום מראש".