פלוסי נפגשה עם נשיאת טייוואן: "העולם עומד בפני בחירה בין דמוקרטיה ואוטוקרטיה"

יושבת ראש בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי ממשיכה בביקורה השנוי במחלוקת בטייוואן | היום נפגשה פלוסי עם נשיאת טייוואן והבטיחה כי ארה"ב לא תנטוש את האי שבמזרח סין

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 10:00 ו באב התשפב

פלוסי נפגשה עם נשיאת טייוואן: "העולם עומד בפני בחירה בין דמוקרטיה ואוטוקרטיה"
צילום: shutterstock

יושבת ראש בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי ממשיכה בביקורה השנוי במחלוקת בטייוואן ופגשה את נשיאת המדינה, צאי אינג-וון, פגישה שזכתה לגינוי חריף על ידי סין. פלוסי, הפוליטיקאית האמריקאית הבכירה ביותר מזה 25 שנה שביקרה בטייוואן, אמרה שהמשלחת שלה באה להבהיר "באופן ברור וחד משמעי" כי ארה"ב לא "תנטוש" את האי שבמזרח סין.

בפגישתה עם הנשיאה צאי במעון הרשמי כינתה גב' פלוסי את טייוואן "השראה לכל האנשים שוחרי החופש" והוסיפה: "העולם עומד בפני בחירה בין דמוקרטיה ואוטוקרטיה. ההחלטה של ​​אמריקה לשמר את הדמוקרטיה כאן בטייוואן נותרה חזקה כברזל".

ננסי פלוסי

ננסי פלוסי צילום: shutterstock

נשיאת טאיוואן: "נעשה כל שידרש על מנת לחזק את יכולות ההגנה העצמית שלנו"

הנשיאה צאי שיבחה באופן דומה את השותפות בין שני המקומות ואמרה כי טייוואן נותרה "שותפה אמינה ונאמנה של ארה"ב". עוד אמרה צאי כי טייוואן "ניצבת בפני איומים צבאיים מוגברים ומכוונים" והוסיפה כי "טייוואן לא תיסוג ותעשה כל שידרש על מנת לחזק את יכולות ההגנה העצמית שלה".

בהמשך היום צפויה פלוסי לפגוש קבוצה של פעילי זכויות אדם, זאת לאחר שנפגשה מוקדם יותר עם סגנית יו"ר הפרלמנט צאי צ'י צ'אנג.

צילום: shutterstock

20 מטוסים צבאיים סינים חצו את מיצר טייוואן בעת הנחיתה של פלוסי במדינה

כזכור, בעת הגעתה של פלוסי לטייואן ביום ג' דיווחו כלי תקשורת בסין כי מטוסים צבאיים של צבא סין חוצים את מיצר טייוואן. טייוואן הכחישה את הדיווחים הללו, אך מאוחר יותר הודתה כי יותר מ-20 מטוסים צבאיים סיניים נכנסו לאזור ההגנה האווירית שלה ביום שלישי. כשעה לאחר הגעתה של פלוסי, הודיעה סין תערוך סדרה של תרגילים צבאיים באש חיה באוויר ובים סביב טייוואן בהמשך השבוע והזהירה מפני כניסה של ספינות וכלי טיס לאזורים המועדים.