מתנת שחרור: צה"ל יפרסם ספר חדש של הרמטכ"ל אביב כוכבי

לאחר שניסה לקבל את אישור השרים לפרסם את הספר במסגרת אזרחית, אביב כוכבי החליט לפרסם את ספרו על מנהיגות במסגרת צה"לית והוא יחולק לכל קצין בדרגת מ"פ ומעלה | "ספר הדרכה בנושא צבאי פיקודי, העוסק במנהיגות צבאית, בהנעת אנשים וטיפוחם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 07:48 ו באב התשפב

מתנת שחרור: צה"ל יפרסם ספר חדש של הרמטכ"ל אביב כוכבי
כוכבי , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שהגיש עותק לוועדת השרים על מנת לקבל היתר לפרסם את הספר במהלך הכהונה בשוק האזרחי, בשורה חדשה בגזרת ספרו של הרמטכ"ל אביב כוכבי. כזכור, לפני פחות משנה נודע דבר הספר והמהלך להוצאתו לא הסתייע. בכדי לעקוף את הוועדה החליט כוכבי לפרסם את ספרו במסגרת צה"ל וכך הוא לא יצטרך את אישור וועדת השרים, כך מתפרסם בישראל היום.

הספר יחולק למפקדי פלוגות ומעלה

כאמור, העובדה שהספר יתפרסם בתוך צה"ל ויחולק למפקדיו חוסכת מכוכבי את הצורך לקבל את אישורה של ועדת השרים. בניסיון לעקר ביקורת ציבורית או משפטית גם מקפידים בצה"ל להגדיר את הפרסום של הרמטכ"ל לא כספר אלא כחוברת הדרכה, שכוללת דברים שכתב כוכבי במהלך 40 שנות שירותו. זאת, למרות שכוכבי עצמו אמר בשנה שעברה כי מדובר בספר שנכתב ברובו במהלך שנות כהונתו כרמטכ"ל, ועוסק במנהיגות ובפיקוד צבאי.

כוכבי נגד "הטובים לסייבר"

כוכבי | צילום: Sraya Diamant/Flash90

כזכור, בשנים האחרונות הפך כוכבי לאחד הרמטכ"לים הנערצים על הציבור ונאומיו בטקסים הרשמיים גוררים תגובות נלהבות. כרמטכ"ל הפך על פי התכנון, הספר יודפס על חשבון צה"ל עוד לפני תום הכהונה של כוכבי כרמטכ"ל שמסתיימת בסוף השנה, והוא יחולק לקצינים מרמת מפקדי פלוגות ומעלה. כאמור, לפי דבריו של כוכבי הספר יעסוק במנהיגות ופיקוד.

תגובת דובר צה"ל

תגובת דובר צה"ל: "כתב היד מצוי בשלבי עריכה אחרונים, ויופץ למשרתי צה"ל בשבועות הקרובים. כתב היד הינו ספר הדרכה בנושא צבאי פיקודי, העוסק במנהיגות צבאית, בהנעת אנשים וטיפוחם. כתב היד מבוסס על הרצאות, שיחות ודפי מפקד שכתב הרמטכ"ל לאורך 40 שנות שירותו".