קשיי קליטה: לפיד לא נכח בהערכת המצב שהוא עצמו כינס

מבוכה: ראש הממשלה לפיד כינס היום הערכת מצב וירטואלית כשהיה בדרכו לביקור בכלא עופר אולם הוא עצמו לא הצליח להתחבר לשיחה ועל כן לא נכח בה | גם הרמטכ"ל וראש השב"כ סבלו מקשיים טכניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/22 20:45 ה באב התשפב

קשיי קליטה: לפיד לא נכח בהערכת המצב שהוא עצמו כינס
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מבוכה בהערכת המצב שקיימה הממשלה: ראש הממשלה יאיר לפיד ביקש לקיים היום (ג') הערכת מצב ביטחונית. הערכת המצב התקיימה באופן וירטואלי שכן ראש ממשלת המעבר היה בדרכו לכלא עופר באותה העת. בעקבות קשיים טכניים מי שלא נכח בשיחה היה דווקא לפיד עצמו שכאמור, יזם את הערכת המצב, כך מדווח הערב ירון אברהם.

על פי הדיווח ראש ממשלת המעבר לא הצליח להתחבר לשיחה ולא היה נוכח בחלק ניכר ממנה. גורמים שנכחו בשיחה מסרו כי גם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וגם ראש השב"כ רונן בר סבלו מקשיים טכניים והתקשו להשתתף בשיחה.

לפיד בכלא עופר: "לא יכול להיות שסוהרת נאנסה בידי מחבלים"

לפיד עצמו היה בדרכו לביקור בכלא עופר, זאת בהמשך לפרשת הסרסור בסוהרות שנפתחה לחקירה מחודשת ולנוכח העדות שמסרה בסוף השבוע שעבר חיילת לשעבר ששירתה כסוהרת בכלא גלבוע במהלך שירות החובה שלה. במהלך הביקור בכלא עופר נפגש לפיד עם כ-25 סוהרות וסוהרי חובה המשרתים בבתי הסוהר הביטחוניים ברחבי הארץ וביקש כי הקו החם לסיוע לסוהרות חובה ייפתח בעוד שבועיים.

במהלך הביקור אמר ראש הממשלה: "לא יכול להיות שסוהרת חובה בישראל נאנסה, או הוטרדה בידי מחבלים. אנחנו נחקור, מדינת ישראל לא תעמוד מנגד. אבל נשמור על הארגון כי חיי כל אזרח בישראל תלויים בעוצמתו ובתקינותו".