עמותת ישראל חופשית נגד אלי אבידר: נפעל להחלפת שם המפלגה

שעות אחדות אחרי שהכריז חבר הכנסת מישראל ביתנו על הקמת מפלגתו החדשה שתיקרא "ישראל חופשית" וכבר יש לו בעיה רצינית: העמותה שנושאת שם דומה הגיבה בזעם: "נפעל בכל דרך חוקית כדי למנוע ממנו להשתמש בשם"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/08/22 19:07 ה באב התשפב

עמותת ישראל חופשית נגד אלי אבידר: נפעל להחלפת שם המפלגה
חבר הכנסת אלי אבידר, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

לפני שעות אחדות הודיע אלי אבידר כי הוא פורש מישראל ביתנו ומקים מפלגה חדשה: "ישראל חופשית" אבידר אמר כי: "״זה הזמן ל"ישראל חופשית" מדיקטטורה, משחיתות, מכפייה, מחרדה, מהסתה, מגזענות, מבריונות, מעושק, ומפשע מאורגן ומפוליטיקאים הססנים שמטשטשים עמדות כדי לברוח לזרועות נתניהו ברגע האמת. זה הזמן ל"ישראל חופשית" מנתניהו ומכל נאשם בפלילים שלא יוכל להרכיב ממשלה".

אם השם נשמע לכם מוכר אתם לא טועים, ישראל חופשית זוהי שמה של עמותת שמאל אנטי דתית, שמטרתה היא: "כינון חברה ישראלית המקיימת פלורליזם דתי ותרבותי במדינת ישראל, תוך שמירה על זכויות הפרט, על ערכי הדמוקרטיה ועל עקרונות הציונות כפי שנכתבו במגילת העצמאות".

ישראל חופשית היא עמותה רשומה שפועלת בזירה הציבורית

מיד עם הפרסום על המפלגה החדשה בעמותה זעמו, אורי קידר, מנכ"ל העמותה הגיב: "ישראל חופשית היא עמותה רשומה שפועלת בזירה הציבורית מאז שנת 2009 וגאה לקחת אחריות על שינויים מרחיקי לכת בתחום הדת והמדינה. בשנים האחרונות ניהלנו מאבקים ציבוריים שנכנסו לפנתיאון הישראלי,  עמדנו מאחורי האנשים השקופים שנפגעים מהבלעדיות הרבנית, מנענו אירועים בהפרדה מגדרית וחיתנו באמצעות מרכז הטקסים שלנו מאות אלפי זוגות".

קידר המשיך ואמר כי: "עם כל הכבוד לח"כ אבידר ולטרנד פוליטי חולף, ישראל חופשית יש רק אחת. נפעל בכל דרך חוקית כדי למנוע ממנו להשתמש בשם העמותה לצרכים פוליטיים. אנחנו מאחלים למר אבידר הצלחה בדרכו החדשה, אולם מתעקשים שזו לא תהיה על גבנו".