גאווה ישראלית: הושלם בהצלחה ניסוי בסוללת כיפת ברזל בארה"ב

צבא ארה"ב ומשרד הביטחון השלימו בהצלחה ניסוי ירי של סוללת כיפת ברזל על אדמת ארה"ב | המערכת הציגה ביצועים מרשימים וצפויה להיכנס לשימוש מבצעי בצבא באמריקאי | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/22 17:56 ה באב התשפב

גאווה ישראלית: הושלם בהצלחה ניסוי בסוללת כיפת ברזל בארה"ב
צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

צבא ארה"ב, בשיתוף מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת רפאל, השלימו בהצלחה ניסוי ירי של סוללת 'כיפת ברזל' שרכשה ארה"ב מישראל. מדובר בצעד משמעותי בדרך להצבתה של סוללה מבצעית ראשונה בשטח.

במהלך סדרת הניסויים, שנערכו בשדה הניסויים WHITE SANDS שבמדינת ניו מקסיקו שבארה"ב, תרגלו חיילים אמריקאים שיפעילו את המערכת בעתיד, התמודדות מול איומים מרובים כדוגמת טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים, רקטות ופצמ"רים המחייבים מעקב ומענה היקפי רב מימדי.

האלוף בריאן גיבסון ממערך ההגנה האווירית של צבא ארה״ב ציין כי הסוללה עומדת בתקני הבטיחות של צבא ארה"ב והוסיף כי הוא "שמח על היכולת לשלבה כחלק אינטגרלי ממערך ההגנה האווירית הכולל ויתר המערכות הקיימות". 

ניסוי כיפת ברזל

ניסוי כיפת ברזל צילום: צבא ארה"ב

"פעם נוספת הוכיחה כיפת-ברזל את יעילותה ויכולותיה בקרב"

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון, משה פתאל הביע שביעות רצון מתוצאות הניסוי: "מדובר בניסוי שני משותף מאז סופקו הסוללות לצבא ארה"ב בסוף שנת 2020. גם בניסוי הזה המערכת זיהתה ויירטה את האיומים ששוגרו לעברה בצורה מוצלחת והשתלבה במערכות ההגנה האוויריות של שותפנו האמריקאים". 

תא"ל (מיל') פיני יונגמן, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל: "פעם נוספת הוכיחה כיפת-ברזל את יעילותה ויכולותיה המוכחות בקרב. במסגרת ההכשרה המבצעית שמתקיימת בצבא היבשה האמריקאי, הפעילו החיילים האמריקאים את המערכת שתיפקדה באופן מיטבי כנגד מגוון רחב של תרחישים ומטרות בטווחים שונים. רפאל גאה להמשיך ולהוביל את חוד החנית העולמי בפיתוח מערכות הגנה מהמתקדמות בעולם, והיחידות שהוכחו בקרב פעמים רבות".

סוללת כיפת ברזל בניסויים בארצות הברית

סוללת כיפת ברזל בניסויים בארצות הברית צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון