בחירות 2022

"ישראל חופשית": אלי אבידר מקים מפלגה חדשה

חבר הכנסת מישראל ביתנו החליט לרוץ סולו בבחירות הקרובות והקים את מפלגת "ישראל חופשית" | מרצ או העבודה? סקר פנימי שהזמין אבידר מראה לו שהוא שווה 2 מנדטים, ותורם מנדט לכל מפלגת שמאל שיחבור אליה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/08/22 17:35 ה באב התשפב

"ישראל חופשית": אלי אבידר מקים מפלגה חדשה
אבידר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

השבוע הוגשה לרשם המפלגות המפלגה בראשותו של חבר הכנסת אלי אבידר, כאשר הרשימה הסופית תיחשף בסמוך למועד הגשת הרשימות. הנושאים המרכזיים בהם תעסוק המפלגה החדשה יהיו את חוקי הנאשם, שינוי שיטת הממשל, חוזה חדש עם האזרח, טוהר מידות.
 
אבידר אמר במעמד ההקמה כי: "כל המתקרנפים שסירבו להעביר את חוק נאשם בפלילים, גרמו להפלת ממשלת השינוי והמשיכו את מדיניות רמיסת זכויות האזרח של ממשלות נתניהו. הם ישלמו על זה בקלפי. זהו מחדל, אשר גורם לקבוצה עצומה בקרב בוחרינו לאובדן אמון. "ישראל חופשית" תהווה בית פוליטי חדש לאזרחים ואזרחיות טובים וערכיים שרואים את נבחרי הציבור שלהם מפריחים מדי ערב סיסמאות קמפיין במסכים וברגע האמת עושים בדיוק את ההפך״. 

"זה הזמן ל"ישראל חופשית" מנתניהו ומכל נאשם בפלילים שלא יוכל להרכיב ממשלה"

עוד המשיך ואמר כי: ״זה הזמן ל"ישראל חופשית" מדיקטטורה, משחיתות, מכפייה, מחרדה, מהסתה, מגזענות, מבריונות, מעושק, ומפשע מאורגן ומפוליטיקאים הססנים שמטשטשים עמדות כדי לברוח לזרועות נתניהו ברגע האמת. זה הזמן ל"ישראל חופשית" מנתניהו ומכל נאשם בפלילים שלא יוכל להרכיב ממשלה. ״ישראל חופשית״ תאבק ביוקר המחיה, שלום וצדק חברתי ותפעל בכל כוחה לשינוי שיטת הממשל שלנו הרקובה והמסואבת. זה הזמן ל"ישראל חופשית" לחלום. חופשית לעשות שלום״.

סקר מאמש: אבידר מוסיף מנדט לכל מפלגת שמאל שתחבור אליו

הפערים בין חבר הכנסת אלי אבידר לבין שר האוצר אביגדור ליברמן גדולים ויודעים כבר זמן רב, היום הגיע למסקנה הסופית כי עדיף לו לרוץ בנפרד, והשיק את מפלגתו החדשה, על פי פרסום של הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יובל שגב, סקר שהוזמן ממכון "מאגר מוחות" על ידי פעיליו של אבידר מראה כי אם הוא ירוץ לבד - הוא יזכה ב-2 מנדטים, לפני שהשיק את המפלגה והקמפיין. עוד בדקו בסקר, במידה ואבידר יצטרף לאחת ממפלגות השמאל, העבודה או במרצ, הוא יביא איתו מנדט נוסף למפלגה שיחבור.