בחירות 2022

המועמד המסורתי שבן גביר רוצה לשריין

ההסכם הנדיב בין יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מעניק לעצמה יהודית 4 מקומות בעשירייה, כעת בן גביר צריך לבחור את הנציגים שלו לכנסת, ויש כבר שם בקנה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/08/22 13:47 ה באב התשפב

המועמד המסורתי שבן גביר רוצה לשריין
בן גביר. , צילום: Olivier Fitousi/Flash90

מפלגת עצמה יהודית בראשות חבר הכנסת איתמר בן גביר קרובה לחתימה על הסכם ריצה משותפת עם יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. בן גביר יקבל 4 מקומות בעשירייה הראשונה והמועמד למקום השביעי יהיה מוסכם על שני הצדדים.

כעת רשימתו של בן גביר כוללת רק שני שמות מוכרים, בן גביר עצמו ומנכ"ל המפלה יצחק ווסרלוף, בן גביר בוחן בימים אלה את מי לצרף, כאשר במקום השביעי המוסכם ברשימה הוא מעוניין להציב את אלמוג כהן מבאר שבע. כהן הוא איש ימין מסורתי, ממקימי סיירת בראל ויו"ר הוועד להצלת הנגב.

גורמים במפלגה נגד סמוטריץ': "הרשימה הופכת לקיצונית"

אמש פרסמנו כי גורמים במפלגת הציונות הדתית תוקפים את ההסכם ואומרים על ההסכם של סמוטריץ' עם בן גביר ועל כך שנותרו למעשה רק ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה למתמודדי הפריימריז: "ההסכם הזה אדיב מדי זה מאוד בעייתי". גורמים אחרים הוסיפו: "זה מייתר את הפריימריז. מה עם הציונות הדתית הקלאסית? לא נשאר לה מקום כשחצי מהרשימה היא בן גביר, אין איזון, הרשימה הופכת לקיצונית".