פרופסור באוניברסיטה העברית על חופש בט' באב: "כניעה מבישה לדתיים"

פרופסור עמירם גולדבלום מהאוניברסיטה העברית על ההחלטה על יום חופש במהלך צום ט' באב: "כניעה מבישה לדתיים. מחליא" | בעבר התבטא נגד מתנחלים וכינה אותם "חיילי טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 19:11 ד באב התשפב

פרופסור באוניברסיטה העברית על חופש בט' באב: "כניעה מבישה לדתיים"
האוניברסיטה העברית בהר הצופים, צילום: קובי גדעון פלאש 90

לקראת צום ט' באב שיחול ביום א' הקרוב פרסם היום (ב') אגף משאבי אנוש של האוניברסיטה העברית הודעה לכלל תלמידי ועובדי האוניברסיטה ובה ביקש להזכיר כי יום ט' באב הוא יום שבתון והאוניברסיטה תהיה סגורה. בתגובה על הודעת האוניברסיטה כתב הפרופ' עמירם גולדבלום הודעה ובה כתב: "לא יאומן - כניעה מבישה לדתיים ולדת היהודית במדינת ישראל. מחליא". 

בהמשך הוסיף גולדבלום: "חשבתי שזו האוניברסיטה העברית שהתנתקה מהדת ומהרבנים שקובעים את מהלכינו. חשבתי גם שזו אוניברסיטה של יהודים וערבים בישראל. אינני זוכר שהאוניברסיטה סגורה באיזה חג כלשהו של מוסלמים או של נוצרים". לאחר מכן חתם גולדבלום את מכתבו בהצעה סרקסטית: "אז אולי ראוי לשנות את שמה ל'האוניברסיטה היהודית'? זה מתיישב היטב עם הגזענות המשתוללת בישראל". 

עמיקם גולדבלום

עמיקם גולדבלום צילום: פנחס שטרן ויקיפדיה CC BY-SA 4.0

"מקווה שעוד 2000 שנה הצאצאים שלך לא יתייחסו ליום השואה ככניעה לדתיים"

דבריו של גולדבלום עוררו סערה ובתגובה להם כתבה אחת מחברות הסגל: "איזו תגובה מזעזעת. ממליצה להתעניין מעט בהיסטוריה ולהבין שתשעה באב מציין גם אסון לאומה היהודית. כמו השואה. מקווה שעוד 2000 שנה הצאצאים שלך לא יתייחסו ליום השואה ככניעה לדתיים". 

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל ויושב ראש רשימת הבית היהודי לכנסת ה-25 אמר בתגובה לדבריו של גולדבלום: "אין זה מקרה שמי שקרא להעלות עם טנקים על ביתו של מתיישב בעופרה וחבר בקרן לישראל חדשה אשר מובילה את הרדיפות נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל ינהג כך. הגיע הזמן שפרופ' מכובד זה יועף לאלתר מהאקדמיה."

בני הזוג הנקין

בני הזוג הנקין צילום:

בעבר קרא לנקוט באלימות כלפי מתנחלים ואמר: "כל מתנחל הוא טרוריסט"

גולדבלום, המכהן כפרופסור אמריטוס לכימיה תרופתית בבית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית  הוא פעיל שמאל, נמנה עם מייסדי תנועת "שלום עכשיו" והיה חבר במועצה הבינלאומית של הקרן החדשה לישראל עד 2020. זו לא הפעם הראשונה שדבריו מעוררים סערה, לאחר רצח בני הזוג הנקין לעיני ילדיהם, פרסם סטטוס בפייסבוק בו כינה את המתנחלים "חיילי טרור" והציע לאסור בחוק גידול ילדים בהתנחלויות. 

ב-2017 כתב כי "כל מתנחל הוא טרוריסט בהגדרה" ושלוש שנים מאוחר יותר כתב ש"הפורעים הטרוריסטים מההתנחלויות פוגעים יומיום בתושבים הפלסטינים", וקרא לפלסטינים "להקים מיליציות חמושות שיגנו על הכפרים והעיירות שלהם מול המתנחבלים". על התנועת 'אם תרצו' כתב כי היא "תנועה פשיסטית המציירת פוסטרים בסגנון נאצי". במחאה על דבריו הפסיקו אנשי 'אם תרצו' שיעור שלו באוניברסיטה, ובעקבות זאת השעתה האוניברסיטה את פעילות תא הסטודנטים של 'אם תרצו' למשך חודש. בהמשך שב וקרא לאנשי התנועה "כלבים נאציים".