לאחר הניצחון הגורף בבחירות לתפקיד היו"ר: מפלה למיכאלי בוועידת המפלגה

ועידת מפלגת העבודה התכנסה היום להצביע על תקנון המפלגה לבחירות הקרובות | במסגרת ההצבעה נדחתה את הצעתה של יושבת ראש המפלגה לבטל את תפקיד המזכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 15:57 ד באב התשפב

לאחר הניצחון הגורף בבחירות לתפקיד היו"ר: מפלה למיכאלי בוועידת המפלגה
מרב מיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ועידת מפלגת העבודה אישרה היום (ב') את תקנון הפריימריז של הרשימה לבחירות הקרובות. במהלך אישור התקנון עלתה להצבעה גם הצעת יושבת ראש המפלגה, מרב מיכאלי, לבטל את תפקיד מזכ"ל המפלגה, אולם מיכאלי ספגה מפלה והצעתה נדחתה. הליך ההצבעה נעשה באמצעות הצעה דיגיטלית מאובטחת ובנוסף, הוקמו רבעה אתרי הצבעה פיזיים שנפרשו בארבעה מוקדים ברחבי הארץ: תל אביב (רח' ברודצקי 15), ירושלים (רח' נחמן אביגד 1), חיפה (רח' מוריה 91) ובאר שבע (רח' האבות 44).

רק לפני כשבועיים זכתה מיכאלי לניצחון גורף בבחירות לראשות המפלגה

ההפסד מגיע כשבועיים לאחר שמיכאלי זכתה בניצחון גורף בבחירות לתפקיד יו"ר המפלגה. מיכאלי זכתה בלמעלה מ-80% מהקולות וגברה על מתמודד אחד נוסף - ערן חרמוני - המכהן בתור מזכ"ל המפלגה, התפקיד אותו ביקשה מיכאלי לבטל. מאז מונתה מיכאלי לעמוד בראשות מפלגת העבודה, מינתה היו"ר מזכ"ל בפועל אולם חרמוני, הנחשב מקורב לעמיר פרץ, ממשיך להחזיק בתפקיד המזכ"ל באופן רשמי.

לטענת מיכאלי, תפקיד המזכ"ל מיותר, לא רלוונטי ויקר וביטולו הוא חלק ממהלך יעול רחב שהיא מבקשת לקדם. מתפקדי המפלגה מסתבר, לא קיבלו את טענותיה והחליטו לדחות את ההצעה. מדובר באירוע חריג שכן באופן היסטורי מקבלת ועידת מפלגת העבודה לאשר כל הצעה כמעט שמביא היו"ר, בעיקר כשמדובר ביושבת ראש שזכתה לתמיכה כל כך נרחבת רק לפני שבועיים.

ערן חרמוני

ערן חרמוני צילום: גילי יערי, פלאש 90

במסגרת התקנון שאושר: איזון מגדרי מלא וביטול שריון המזכ"ל

ועידת המפלגה אישרה את תקנון הרשימה לכנסת הקרוב ועיקרי התקנון שאושר כוללים: איזון מגדרי מלא ברשימת העבודה לכנסת ה-25, ביטול שריון המזכ"ל, שריון מקומות 11-14 למחוזות המושבים, הקיבוצים, המגזר הערבי והדרוזי, איסור התמודדות לרשימת המפלגה לכנסת לאדם שהוגש נגדו כתב אישום בעבירת פשע.