בחירות 2022

ניר ברקת: העסקנים בליכוד מנסים לפגוע בי כי אני חזק ופופולרי

חבר הכנסת ניר ברקת בראיון לחדשות כיפה: "אני בא לסייע למחנה הלאומי, לנתניהו, לנצח את הבחירות" | על אמירותיהם של חבריו בליכוד: "הסגנון שלי הוא אחר, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/08/22 13:16 ד באב התשפב

ניר ברקת: העסקנים בליכוד מנסים לפגוע בי כי אני חזק ופופולרי
צילום: כיפה

אתמול (א') חברת הכנסת מיכל שיר מתקווה חדשה עברה למפלגתו של ראש הממשלה, יאיר לפיד. רגע לפני הפריימריז, ניר ברקת נשאל חבר הכנסת מה דעתו על עריקתה של שותפתו לשעבר, "לא רלוונטי לנו איך השמאל מחלק את הנציגים שלו. המצביעים של תקווה חדשה, במיוחד בחיבור עם כחול לבן, חלקם שואל עד כמה שמאלה הם יכולים ללכת וחלקם מאותת לנו שהם מוכנים לחזור הביתה לליכוד. לקראת הבחירות צריך להתמקד בפלח הזה, של ימין שראה את הניסוי הכושל ולא רוצה לחזור למה שהיה פה בשנה האחרונה". 

מי לא יודע לדבר אל אותו הימין הרך? 

"אני מדבר בסגנון ממלכתי. מניסיוני כיזם וראש עיריית ירושלים לשעבר, אני יודע להציג פתרונות. הממשלה הזו איבדה כיוון, מרגישים שהם לא יודעים מה הם עושים. יש כל מיני ניסיונות לתיקון וזה נהיה יותר גרוע. בתור תנועה לאומית, כחלק מהמחנה הלאומי, ידענו לצלוח משברים. בראשותו של נתניהו ידענו לצלוח את משבר הקורונה, להשקיע משאבים הנכונים בשביל לצאת מהקורונה בתאוצה. אנחנו יודעים להתמודד עם מציאות מורכבת בינלאומית". 

"אני חייב להודות שאין עכשיו משבר אמיתי. בקופת המדינה יש לנו 45 מיליארד שקלים עודפי גבייה. יש מרווח מספיק גדול להוריד מחירים, לסבסד תשומות, להוריד מיסים. המדינה לא יודעת להוריד מחיר, היא יכולה להוריד מיסים ולסבסד תשומות ולכן העסקים יורידו מחירים". 

"אני שומע לפעמים שמצפים מעסקים להוריד מחירים, אבל הם לא פילנטרופים, אם רוצים שהעסק יוריד מחיר למרות התחרות הוא לא יכול להוריד כסף. אבל, אם מורידים מיסים ומוזילים את התשומות זה יביא להורדת מחירים". 

על הריאיון עם משה סעדה: במהות, זה מזעזע

אתה מברך על הורדת מחיר הדלק?

"זה מצוין, אבל למה קרה רק עכשיו? זה צריך להיות חלק ממדיניות קונסיסטנטיות ולא רק אחרי מחאה, כשהם מבינים שהם מאבדים את השלטון". 

כלומר, זה היה צעד פוליטי? 

"למה זה לא קרה כלום? בתפיסת העולם של הליכוד, כחלק מהמחנה הליברלי כלכלי ומשם אני בא, צריך לעזור לעסקים להיות בסביבה תחרותית במחירים סבירים. אם התשומות עולות, תוריד אותם, ואם לא תעשה זאת באמצעות סבסוד, המחירים יטפסו למעלה". 

אתה מכוון לתפקיד שר האוצר?

"אני לא מתעסק במה אעשה יום אחרי. קודם ננצח את הבחירות. אני בא לסייע למחנה הלאומי, לנתניהו, לנצח את הבחירות, אחרי זה נסתדר". 

ניר ברקת

ניר ברקת צילום: משה ביטון

אנחנו רואים בליכוד, מירי רגב, קולות שתומכים בהסתדרות, איך זה מסתדר באותה מפלגה? 

"אני חי עם ההסתדרות מצוין. יש מקום לארגוני עובדים, זו לא בעיה. בעיקר לארגוני עובדים שמבינים את הכלל. מבין את הצורך בשוק חופשי פתוח ותחרותי, שאכפת לו מהמדינה, שהוא בר שיח, זו הגישה הנכונה ולא צריך לברוח לקיצוניות". 

הפריימריז בליכוד מתקרב ואנחנו רואים מתמודדים שיורדים נמוך כדי לקבל את אהדת הקהל. קרעי, דיסטל תוקפים את מערכת אכיפת החוק. נוח לך עם האמירות האלה?

"כששמעתי את הריאיון של משה סעדה בשבוע שעבר הזדעזעתי. במהות, זה מזעזע. מיד קראתי להקים ועדת חקירה ממלכתית שתלמד את הנושא. גילינו שיש שיקולים אחרים מאשר צדק. פתאום יש שיקולים פוליטיים ואישיים, מה שאסור שיקרה. אם כל מה שהוא אומר נכון, חייבים להקים ועדת חקירה ולתקן את החוליים שיש במערכת". 

שלושה נושאים שצריך לטפל בהם: 

1. פיקוח על הפרקליטות - גוף בלי פיקוח יוצא משליטה. הפרקליטות היום בלי פיקוח. 

2. הפרדה בין ייעוץ משפטי לתביעה. ייעוץ משפטי, כשמו כן הוא, לייעץ לממשלה. 

3. בחירת שופטים, תהליך שצריך להיעשות כמו דמוקרטיות אחרות בעולם. על ידי הפרלמנט שישקף את דעת העם ולא את דעת השופטים. 

בנימין נתניהו וניר ברקת.

בנימין נתניהו וניר ברקת. צילום: הדס פרוש/פלאש 90

על חברי בליכוד: צריך להניח בצד את הוויכוחים הפנימיים וכך נרכוש את לבם את הליכודניקים

אנשים תוהים איפה הייתם 12 שנה ואותם אנשים מונו בתקופת נתניהו

"בלי קשר למתי הם מונו, אני רוצה להסתכל על ההתנהלות שלהם. ככל שהמערכת לא מקצועית, מחפשת שיקולים זרים במקום את האמת, חייבים עליה פיקוח. אם אכן מערבבים שיקולים פוליטיים ואישיים חייבים לעשות סדר במערכת הזו. זה לא קשור רק לתיקי נתניהו, אגב, למרות שגם שם עשו הרבה טעויות. רואים את זה בסדרה של מקרים אחרים". 

אמירות של חברי הליכוד מרחיקות מצביעים?

"הסגנון שלי הוא אחר. אני מאמין שכדי לשכנע אנשים בצדקת הדרך צריך להיות חד וחריף בביקורת, אבל להשמיע אותה לגופו של עניין ולא לגופו של אדם". 

אמרת שגורמים בליכוד מנסים לחסל אותך פוליטית, למה שיעשו דבר כזה? 

"עסקנים שמטרתם לפגוע בי, כי אני חזק ופופולרי. אבל הם לא מבינים שזה לא פוגע בי, זה פוגע בליכוד ובסיכוי שלנו לנצח בבחירות. הציבור כולו מסתכל על הרשימה של הליכוד ומנסה להבין מה האופי של הרשימה. האם מדובר במשהו שמביא קולות או דווקא מבריח אותם? התקשורת מתעסקת בזה הרבה לא סתם, כי אם יבליטו אנשים שמרחיקים קולות, זה יקשה עלינו לנצח". 

מי האנשים שמבריחים קולות? 

"אני לא מתעסק בזה. אני לא אחד שיורה בתוך הנגמ"ש. צריך להניח בצד את הוויכוחים הפנימיים, שכל אחד יציג במה הוא טוב וכך נרכוש את לבם את הליכודניקים. כשהרשימה שלנו תהיה איכותית וטובה, אני משוכנע שנוכל לעזור לנתניהו להרכיב ממשלה עם מעל 61 שותפים". 

ברקת ואמסלם

ברקת ואמסלם צילום: Hadas Parush/Flash90

על דודי אמסלם: איש מוכשר ואנחנו צריכים לדעת לעבוד ביחד

אולי איילת שקד תוכל לעזור לכם להגיע ל-61? 

"כבר כמה מערכות בחירות שמשהו לא עובד. הניסוי הזה כשל. אתה יודע מה אתה מצביע ואתה לא יודע מה תהיה התוצאה, זו מניה לא בטוחה. לכן, אני קורא לכולם לחזור הביתה לליכוד, אתה יודע בדיוק מה אתה מקבל. נבחרת אידיאולוגית חזקה עם נתניהו בראש". 

התלבטת אם להתמודד מול נתניהו? 

"לא הייתה לי שום התלבטות. תמיד אמרתי ואני אומר גם היום, אני לא מול נתניהו. אחרי העידן שלו, זה לא רלוונטי לעכשיו. כולנו מלוכדים סביב נתניהו כי הוא אדם עם הכי הרבה ניסיון והכי מתאים להוביל את מדינת ישראל ולכן כולנו בליכוד תומכים בו וכל החברים מתלכדים ביחד. אני סומך על חוכמת המתפקדים שיעזרו לנו להרכיב רשימה טובה ואיכותית". 

אנחנו רואים קרב בינך לבין דודי אמסלם, מה הסיפור?

"זה לא הזמן לדבר על זה. אני חושב שדודי אמסלם איש מוכשר ואנחנו צריכים לדעת לעבוד ביחד. לכל אחד יש את הערך המוסף שלו ואנחנו נמצא את הדרך לעזור לליכוד ולמדינת ישראל".