הפרקליטות לא מאפשרת לפרסם את זהות עד המדינה נגד גל הירש: "חשש ממשי"

הפרקליטות מסרבת להסיר את צו איסור הפרסום על שמו של עד המדינה נגד גל הירש: "חשש כבד וממשי לפגיעה בפרטיותו של עד המדינה ובבירור האמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 21:54 ג באב התשפב

הפרקליטות לא מאפשרת לפרסם את זהות עד המדינה נגד גל הירש: "חשש ממשי"
גל הירש , צילום: Yonatan Sindel/Flash 90

פרשת גל הירש: לאחר התחקיר שפרסמה איילה חסון על החקירות נגדו, עוד התפתחות בפרשה. לפי דיווח בהארץ, הפרקליטות מסרבת לפרסם את שמו של עד המדינה נגד גל הירש בטענה שהפרסום עשוי להביא למסע תקשורתי מכפיש נגדו שירתיע אותו מלהעיד. "העד צפוי בסבירות גבוהה להיות נתון למסע תקשורתי מכפיש, שאת גבולותיו לא ניתן להעריך, ואשר קיים חשש ממשי כי ירתיעו מלתת עדות חופשית או להעיד בכלל", כותבים בפרקליטות.

הפרקליטות נגד הירש

בפרקליטות מוסיפים כי "הירש מייצר התעניינות ציבורית מוגברת בפרשה, באמצעות העלאת טענות לא מבוססות נגד הפרקליטות — וכעת מבקש לנצל את אותה התעניינות ציבורית לצורך הסרת צו איסור הפרסום מעל שמו של עד המדינה בשלב ראשון, והכפשתו בתקשורת, באופן שעלול להשפיע על עדותו, בשלב שני".

בפרקליטות מתייחסים לסרט ששודר בחדשות 13 אודות הירש, העוסק בשבע השנים האחרונות מאז החליט הירש להיענות להצעת ארדן להפוך למפכ"ל המשטרה, החלטה שעלתה לו בשנים של חקירות משטרה וחשדות כבדים שנגמרו ללא ראיות, וללא מפכ"לות.

מפר את צו איסור הפרסום?

לטענת הפרקליטות, הסרט כלל העלאת טענות עובדתיות ומשפטיות מבלי לציין שיש לגביהן מחלוקת וכי הן צפויות להתברר בבית המשפט, ואף הוצגו טענות לגבי עד המדינה הרחוקות מהמציאות ושיש בהן כדי להפר את צו איסור הפרסום התלוי ועומד.

הפרקליטות הוסיפה כי "משעל הכף מוטל חשש כבד וממשי לפגיעה בפרטיותו של עד המדינה ובבירור האמת — על דרך של הרתעת עד המדינה להעיד עדות חופשית... הדבר מטה את הכף לאיסור הפרסום בשלב זה". לפי הפרקליטות, ניתן יהיה לשקול את הסרת צו איסור הפרסום בעניינו של עד המדינה, לאחר תום עדותו במשפט. הפרקליטות ציינה כי איסור פרסום הפרטים הנוגעים לעד המדינה אינו פוגע בזכותו של הירש להליך הוגן.