קים ג'ונג און: אם נותקף - נשמיד את דרום קוריאה

בארה"ב מביעים חשש כי צפון קוריאה עלולה לבצע ניסוי גרעיני שביעי בקרוב | ג'ונג און בחגיגות יום השנה ל'ניצחון' על ארה"ב: "הצגת הניסויים הצבאיים שלנו כפרובוקציות הינם מצג שווא אמריקאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 09:22 כט בתמוז התשפב

קים ג'ונג און: אם נותקף - נשמיד את דרום קוריאה
קים ג'ונג און, צילום: shutterstock

צפון קוריאה מוכנה להצבת אמצעי ההרתעה הגרעיניים שלה כך טען הלילה (בין רביעי לחמישי) מנהיגה קים ג'ונג און. בנאום באירוע לציון יום השנה ה-69 למלחמת קוריאה אמר קים כי המדינה "מוכנה לחלוטין לכל עימות צבאי" עם ארה"ב, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA.

בארה"ב חוששים כי צפון קוריאה תבצע ניסוי גרעיני נוסף בקרוב

דבריו של קים מגיעים על רקע חשש אמריקאי כי צפון קוריאה עשויה להוציא לפועל ניסוי גרעיני שביעי בקרוב. הניסוי הגרעיני האחרון של צפון קוריאה התרחש בשנת 2017. עם זאת הנציג המיוחד של ארה"ב לצפון קוריאה, סונג קים, אומר שצפון קוריאה ערכה השנה מספר חסר תקדים של ניסויי טילים - 31, זאת לעומת 25 ניסויים במהלך כל שנת השיא האחרונה שלה, 2019.

צפון קוריאה

צפון קוריאה צילום: shutterstock

למרות שמלחמת קוריאה של 1950-1953 הסתיימה בהפסקת אש, צפון קוריאה נוהגת לציין את סיום המלחמה בחגיגות "יום הניצחון" מידי שנה במצעדים צבאיים, זיקוקים וריקודים וטוענת לניצחון צבאי על ארה"ב.

קים: "נשמיד את צבא דרום קוריאה אם נותקף"

בנאומו לרגל האירוע טען קים ש"איומים גרעיניים מארה"ב מחייבים את צפון קוריאה להשיג את 'המשימה ההיסטורית הדחופה' - הגברת ההגנה העצמית שלה". עוד הוסיף קים ואמר כי ארה"ב הציגה מצג שווא כשהתייחסה לתרגילים הצבאיים ולניסויי הטילים של צפון קוריאה כפרובוקציות.

קים גם התייחס לדיווחים לפיהם קוריאה הדרומית "מחיה מחדש" תוכנית צבאית להתמודדות עם האיום הגרעיני הצפון קוריאני על ידי התקפות מנע במקרה של מתקפה קרובה ואמר כי "ממשלתו וצבאו של נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול יימחקו אם יבצע מתקפה כזו". מדובר באסטרטגיה שפותחה לפני כעשור בדרום קוריאה ומכונה "הרג שרשרת". התוכנית כוללת מתקפת מנע כנגד מערך הטילים של פיונגיאנג וכנגד ההנהגה הבכירה שלה.