חגיגות במצפה כרמים: "יישוב בהכשר הבג"ץ"

אחרי אישור בג"ץ שהפך את ההחלטה לפיה יש לפנות את היישוב, החגיגות במצפה כרמים מסרבות לדעוך | נתניהו התקשר לברך: "עבדנו על זה הרבה מאוד שנים, נמשיך לבנות את היישוב"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 27/07/22 21:29 כח בתמוז התשפב

חגיגות במצפה כרמים: "יישוב בהכשר הבג"ץ"
מצפה כרמים, צילום: דוברות בנימין

במצפה כרמים חוגגים את החלטת בג"ץ לפיה היישוב לא יפונה. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע לחגוג עם התושבים. גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בירך את התושבים בשיחת זום: "עבדנו על זה הרבה מאוד שנים, היה לנו את כל העיכובים המשפטים האפשריים אבל אנחנו חוגגים היום חג חשוב, אנחנו נמשיך ונבנה את היישוב".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שבתחומה מצפה כרמים: "היישוב מצפה כרמים יישאר במקומו! שמחה גדולה לבנימין ולעם ישראל. נמשיך ליישב את בנימין ולהתרחב בה. תושבי מצפה כרמים הם החלוצים לפני המחנה שעברו מסכת עינוי דין ובסופה הם ניצחו ואיתם ניצח הצדק וניצח עם ישראל! אחרי המערכה המתישה הזו אנחנו עוברים למערכה הבאה לבניין היישוב ותקומתו. כעת מדינת ישראל מחוייבת לתקן את העוול שנעשה ולקדם בנייה מהירה ביישוב ובמרחב כולו".

https://twitter.com/avribloch/status/1552340644215103489/photo/1 

 נזכיר כי בג"ץ פרסם היום (ד') פסק דין, לאחר דיון נוסף בהרכב של שבעה שופטים, שקבע באופן סופי כי תושבי היישוב מצפה כרמים לא יגורשו מבתיהם. זה היה פסק הדין האחרון של השופט ניל הנדל, שבפסק הדין הקודם שקבע כי יש לגרש את התושבים - סבר בדעת מיעוט כי אין לגרשם. ההכרעה נקבעה על חודו של קול, עם ארבעה שופטים שסברו כי אין לגרש לעומת שלושה שהיו בעד.