בחירות 2022

שקד והנדל השיקו מפלגה: "נכפה יציבות"; "למדנו לקח אי אפשר להישען על הערבים"

בתום משא ומתן היום משיקים בטקס חגיגי יועז הנדל ואיילת שקד מפלגה חדשה שתכלול את מפלגת ימינה וסיעת דרך ארץ. שקד תקבל את התיק הבכיר ואת המקום בקבינט | למרות האיחוד הם ישארו שתי סיעות כך שהאופציה לפיצול עדיין קיימת

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 27/07/22 20:00 כח בתמוז התשפב

שקד והנדל השיקו מפלגה: "נכפה יציבות"; "למדנו לקח אי אפשר להישען על הערבים"
שקד והנדל, צילום: אריאל זנדברג

אחרי משא ומתן ארוך, שרת הפנים איילת שקד חתמה הערב (ד') על איחוד מפלגות עם שר התקשורת יועז הנדל, והשניים ירוצו יחד במפלגת "רוח ציונית" בבחירות הקרובות, כאשר יועז הנדל יהיה במקום השני במפלגה החדשה. השקת המפלגה התרחשה הערב בטקס חגיגי בכפר המכבייה בו נשאו השניים דברים .

איילת שקד שהכריזה על המפלגה החדשה התייחסה לתקופת בין המצרים  ועל הצורך באחדות "אנו מצויים כעת בעיצומם של שלושת השבועות. שבועות שבהם התרחשו הפרקים הקשים בהיסטוריה היהודית. את השיא נציין בתשעה באב, יום חורבן הבית. חורבן לאומי, שתחילתו בפילוג חברתי. חרמות פוליטיים בין הקבוצות השונות. היעדר נכונות לשתף פעולה עם מחנה נגדי"

שקד והנדל

שקד והנדל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שקד: "רק ממשלת אחדות שהרוח הציונית תנשב בה, תיישב את כל חלקי ארצנו בלי להתנצל"

בהמשך הכריזה שקד על הקמת המפלגה החדשה, "אני גאה להכריז היום על איחוד מפלגת ימינה עם מפלגת דרך ארץ, לסיעה משותפת שתקרא "הרוח הציונית". יחד נביא ליציאה מהלופ חסר התקדים שהפוליטיקה כפתה על עם ישראל. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם דרך ארץ בהנהגת השר הנדל. יועז הוא שר ביצועיסט עם קבלות רבות בממשלה."

שרת הפנים דיברה על הממשלה העתידית בה היא מתכוונת לקחת חלק אם תיבחר, "ביחד נוביל להקמת ממשלת אחדות ציונית שתוכל למשול ולטפל בחיים עצמם של אזרחי ישראל. את משבר הדיור ויוקר המחיה לא מעניין כן ביבי ולא ביבי. רק ממשלה לאומית יציבה תוכל לקדם את השוק החופשי בישראל ולקדם את שגשוגם של החיים במדינה. רק ממשלת אחדות שהרוח הציונית תנשב בה, תיישב את כל חלקי ארצנו בלי להתנצל. אמשיך לפעול להשבת כוחם של נבחרי הציבור אל מול המשפטיזציה שנכנסה לואקום השלטוני בישראל"

צילום: אריאל זנדברג

 איילת שקד: "כלקח, ממשלת ישראל אינה יכולה להישען על מפלגה ערבית"

שקד נמנעה מלפסול את אחת המפלגות משמאל או מימין "כל קבוצה נלחמת מלחמת חורמה בשם פסילת הצד השני. ניצחון של מחנה אחד הוא אֵבל וחורבן הבית למחנה השני. הבחירות הקרובות הן צומת דרכים קריטי למדינת ישראל כל אחד מהגושים שואף להקים ממשלה צרה שתישען על הגורמים הקיצוניים".

וחידדה כי היא לא מתכוונת להישען על מפלגה ערבית "בראייה לאחור המהלך לא צלח וממשלה צרה לא הצליחה לייצר יציבות שלטונית. בנוסף, לאורך כל התקופה היה חסר משהו, הייתה חסרה רוח, רוח ציונית. אזרחי ישראל, היום אנחנו מחזירים את הרוח, מחזירים רוח לאומית וציונית. אוסיף גם שכלקח, ממשלת ישראל אינה יכולה להישען על מפלגה ערבית. המפעל הציוני אינו יכול להיות תלוי באצבעות של נבחרי הציבור הערבי בישראל.

הנדל: "אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה של נתניהו שבה יעסקו אך ורק במה שטוב לו"

שותפה למפלגה החדשה יועז הנדל שנשא דברים חאריה אמר בתחילה "אנחנו עומדים כאן הערב, איילת ואני, מתוך תחושת שליחות גדולה להוציא את מדינת ישראל מהסחרור המטורף שבו היא נמצאת. חמש מערכות בחירות בזמן קצר רק העמיקו את הקרע והפילוג בעם. אין כאן מנצחים, רק מפסידים. מדינה שמפסידה. אנחנו כאן כדי שמדינת ישראל תנצח." 

יועז הנדל

יועז הנדל צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

בניגוד איילת שקד בחר שר התקשורת להכריז כי יתנגד לישיבה בממשלה צרה עם נתניהו בראשה "אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה של נתניהו שבה יעסקו אך ורק במה שטוב לו. אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה משמאל עם המשותפת וגורמים קיצונים. יש בישראל ימין ממלכתי. לא יכפו עלינו לבחור בין שמאל מרכז לבין מחנה רק ביבי. לא יכפו עלינו לבחור בין בחירות שישיות ושביעיות לבין ממשלה צרה שמדירה חצי מהעם. אנחנו נכפה יציבות. ככל שנהייה גדולים יותר כך נצליח יותר".

הנדל: נדרוש את תיק בטחון הפנים 

השר התקשורת הודיע כי לכשתקום הממשלה הוא דורשה את התיק לביטחון פנים על מנת להוביל לעידן חדש של משילות, "אנחנו דורשים את תיק בטחון הפנים ונדאג לתוספת של מיליארדים בשנה כדי להוביל לעידן חדש של משילות. נגייס שוטרים ונכניס אותם לכל מקום. נהפוך את תפקיד השוטר לתפקיד נחשק ומתגמל ונמשוך אליו את טובי הלוחמים. נקים חטיבות טקטיות ייעודיות בנגב ובגליל ונשלוט בערים המעורבות, ונשחרר את הפקק בבתי המשפט.  אנשים מפחדים להסתובב ברחובות, ומפחדים להניף את הדגל.  כל זה ייפסק. חייב להיפסק. בשביל זה אנחנו כאן."

הלוגו החדש

הלוגו החדש צילום: הלוגו החדש

האיחוד קורה אחרי משא ומתן ממושך, בעיקר סביב שאלת מיקומים, כאשר הנדל רצה את מקומות 2 ו-4 ואילו שקד רצתה לשמור אותם לחבריה מבית. לפי הסיכום הסופי שקד תקבל את התיק הבכיר ואת המקום בקבינט. בנוסף, שקד מקבלת את מקומות 1, 3, 5, 6, 7 כש-3 יהיה יבוא חיצוני, כנראה ציוני דתי. להנדל יהיו עוד מקומות בהמשך הרשימה. עדיין נשארות שתי סיעות ככה שהאופציה לפיצול עדיין קיימת, כמו שהיה בתקווה חדשה. מי שלא הגיעה היא חברת הכנסת שירלי פינטו, שצפויה להשתלב ברשימה".

"אנחנו צריכים לקבל את האמון בחזרה"

מחוץ לאיחוד נשארו מי שמנסים לברר את דרכם הפוליטית החדשה לקראת בחירות 2022. סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא שמנהל מגעים מול כחול לבן התקווה החדשה, וחבר הכנסת ניר אורבך, שאמר לחדשות כיפה על איילת שקד: "אנחנו עברנו שנה קשה ויש המון כעס בציבור שלנו, אנחנו צריכים לקבל את האמון בחזרה, זאת דרך קשה אבל היחידה". 

האיחוד מגיע אחרי סקר שפורסם לפני כשבועיים, בו במקרה של איחוד בין ימינה ושר התקשורת יועז הנדל, המפלגה של ראש הממשלה לשעבר מצליחה להתרומם מעל אחוז החסימה ולקבל ארבעה מנדטים. במקרה כזה, המפלגות שמאבדות מנדט לטובת ימינה הן יש עתיד, איחוד גנץ-סער והציונות הדתית. כזכור, על פי שלושה סקרים שפורסמו בשבוע החולף איילת שקד לא עברה את אחוז החסימה גם עם הנדל.