לאחר חקירה ממושכת: הפיגוע בגבעת שמואל הוגדר "אירוע על רקע לאומני"

לאחר חקירה ממושכת משטרת ישראל והשב"כ הכריעו: אירוע התקיפה בגשר בני ברק-גבעת שמואל בתחילת החודש - על רקע לאומני | החקירה העלתה כי החשוד עשה הכנת שטח מדוקדקת בימים שקדמו לאירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 16:05 כח בתמוז התשפב

לאחר חקירה ממושכת: הפיגוע בגבעת שמואל הוגדר "אירוע על רקע לאומני"
פיגוע בגבעת שמואל, צילום: דוברות מד"א

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי קבעו: אירוע התקיפה בגשר בני ברק-גבעת שמואל בתחילת החודש - פיגוע לאומני. לאחר חקירה משולבת של מרחב דן במשטרת ישראל ושל השב"כ, חקירה שנמשכה למעלה מחודש וחצי, הוחלט היום להגדיר את אירוע התקיפה "פיגוע על רקע לאומני", זאת לאחר ביקורת קשה שנמתחה על המשטרה שנמנעה להכריע בהגדרת האירוע.

כזכור, בתאריך 5.7.22, התקבל דיווח במשטרת ישראל, על תושב בני ברק בן 47, שהותקף באמצעות חפץ קהה בעת שהיה בדרכו לתפילת בוקר על גשר הולכי הרגל בין בני ברק לגבעת שמואל. הקורבן, שנפצע באורח בינוני, פונה לביה"ח תל השומר לקבלת טיפול רפואי.

פיגוע בגבעת שמואל

פיגוע בגבעת שמואל צילום: דוברות מד"א

החשוד תכנן לבצע פיגוע על רקע לאומני ועשה הכנת שטח

חקירת האירוע הוטלה על היחידה לחקירת פשעים במרחב דן במשטרה ועל שירות הביטחון הכללי. החקירה הובילה תוך זמן קצר לזיהויו של החשוד במעשה, גבר בן 33, תושב העיירה עינאבוס הסמוכה לשכם והוא נשלח למעצר שהוארך מספר פעמים מאז.

מחקירת החשוד עלה כי החשוד תכנן לבצע את פיגוע התקיפה על רקע לאומני ואף עשה הכנת שטח בימים שקדמו לאירוע על מנת לאתר מיקום ומועד המתאימים לכך. עם סיום החקירה הוגשה היום (ה') הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום נגד החשוד וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

בן גביר: "מוזר שכולם ידעו שמדובר בפיגוע ורק במשטרה היססו והשתיקו"

ההשתהות בהגדרת התקיפה "פיגוע על רקע לאומני" עוררה ביקורות נוקבות מימין כאמור. יום לאחר האירוע אמר ח"כ איתמר בן גביר: "מוזר שכולם ידעו שמדובר בפיגוע ורק במשטרה היססו והשתיקו את האירוע. כוחות הביטחון היו צריכים לחסל את המחבל ולמנוע ממנו ליהנות מכלא בתנאי הכל כלול, רק כך ניצור הרתעה מול הפורעים ונמנע סיכון מיותר ופגיעה בחייהם של לוחמים בשטח". 

בן גביר

בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90