אפרת נגד מתן כהנא: עתרו לבג"צ נגד מינוי הרבנית

ניגוד עניינים ורווח פוליטי | מועצה מקומית אפרת הגישה בג"צ נגד מינויה של הרבנית שירה מרילי מירוויס לממונה על המועצה הדתית: אינה עומדת בדרישות האישיות ואף מצויה בניגוד עניינים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/07/22 15:35 כח בתמוז התשפב

אפרת נגד מתן כהנא: עתרו לבג"צ נגד מינוי הרבנית
הרבנית מירוויס מרילי. המינוי יתבטל?, צילום: חנה לאה חסון

סערת הרבנית שירה מרילי מירוויס: לפני זמן קצר הגישו ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי ומנכ"ל המועצה הראל טובי עתירה לבג"צ כנגד כנגד סגן השר מתן כהנא והמשרד לשירותי דת ביחס למינוי של הרבנית שירה מירויס לממונה מטעם המשרד על המועצה הדתית אפרת.

ניגוד עניינים ורווח פוליטי

כזכור, ההודעה על המינוי הגיעה יום לאחר הודעת נפתלי בנט לפזר את הכנסת. לטענת המועצה, השר כהנא נמנע מלמנות מועצה דתית מזה למעלה משנה מאז התבקש לעשות כן על ידי המועצה המקומית אפרת ולאחר שהמועצה עמדה בכל התנאים לכך על מנת להשיג מכך רווח פוליטי.
 
המועצה טוענת כי המינוי של מירויס פסול כשלעצמו. לדבריה, מירויס אינה עומדת בדרישות האישיות שמציב החוק בפני המתמנה לתפקיד ואף מצויה בניגוד עניינים. לטענת המועצה, יום אחרי קבלת המינוי התייצבה לישיבה במועצה המקומית בעניין תקציבים לבניית בתי כנסת כנציגה של בית הכנסת "שירת התמר" בה מירוויס מכהנת כרבנית.

מרילי מירוויס: "עדיף ממונה זמני שיכול לפעול"

אחרי המחאות שפרצו מאז ההודע העל מינויה, הגיבה הרבנית בפייסבוק וכתבה: "הסכמתי לקחת את התפקיד מתוך חשיבה שעדיף ממונה זמני שיכול לפעול מאשר מועצה דתית לא מתפקדת. אני מתנדבת היום בחברה קדישא, כבלנית, וכמשגיחת כשרות ומבינה כמה חשובים שירותי הדת לכל אזרח".