שקד חתמה על הבאת עובדים זרים ממדינה אסייתית נוספת

שרת הפנים חתמה יחד עם יועץ ראש ממשלת אוזבקיסטן על הסכם להבאת עובדים זרים מהמדינה האסייתית: "יקירנו שזקוקים לטיפול סיעודי יסתייעו במטפלים מיומנים, שיעניקו טיפול מסור וראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 15:11 כח בתמוז התשפב

שקד חתמה על הבאת עובדים זרים ממדינה אסייתית נוספת
צילום: ללא

שרת הפנים, איילת שקד חתמה היום (ד') על הסכם בילטרלי עם אוזבקיסטן שיסדיר מנגנונים לגיוס והבאה של עובדים זרים מיומנים ואיכותיים בדרך מפוקחת ומסודרת ויגביר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. במעמד חתימת ההסכם נכחו נציגי רשות האוכלוסין וההגירה, משרד החוץ, משרד הרווחה והמשלחת האוזבקית. 

החתימה על ההסכם היא עלייה נוספת ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות ומדובר בהסכם בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל ולאוזבקיסטן. מדינת ישראל תקבל מטפלות ומטפלים מאוזבקיסטן, שיעניקו טיפול ראוי לקשישים ובעלי מוגבלויות.

ההסכם מהווה חלק מיישום החלטת ממשלה משנת 2011, במסגרתה נקבע כי העסקת עובדים זרים תתבצע באופן מפוקח, מבוקר וללא תשלום עמלות מופרזות שלא כדין. ההסכם עם אוזבקיסטן מבסס את הענף בהעסקה מסודרת, חוקית ומבוקרת. 

צילום: ללא

שקד: ההסכם יביא בשורה גדולה לענף הסיעוד

שרת הפנים, איילת שקד אמרה: "היום חתמתי על הסכם בילטרלי עם נציגי ממשלת אוזבקיסטן שיביא בשורה גדולה לענף הסיעוד. הודות להסכם זה, יקירנו שזקוקים לטיפול סיעודי יסתייעו במטפלים מיומנים, שיעניקו טיפול מסור וראוי. המחויבות הרבה של כל הנוגעים בדבר בוודאי תביא ליישומו המוצלח של ההסכם בעתיד הקרוב".

יועץ ראש ממשלת אוזבקיסטן, מחרידין חרדינוב שהוביל את המשלחת האוזבקית הודה: ״בשם הממשלה שלנו מבקש להודות באופן אישי לכל מי שעמל על המשא ומתן שהיה מאד אינטנסיבי. ההסכם הוא בעל משמעות מכריעה ורבת גורל ואנו שמחים שהוא יוצא אל הפועל".