המשבר עם רוסיה | נתניהו ללפיד וגנץ: "תפסיקו את הקשקשת"

יושב ראש האופוזיציה תקף הערב בחריפות את לפיד וגנץ וקבע: "אנחנו בעיצומו של משבר. מה שקורה עכשיו הוא שילוב של חובבנות, חוסר אחריות ויהירות" | לפיד בתגובה: "אין משבר עם רוסיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 20:09 כז בתמוז התשפב

המשבר עם רוסיה | נתניהו ללפיד וגנץ: "תפסיקו את הקשקשת"
נתניהו ופוטין. ארכיון, צילום: חיים צח פלאש 90

יו"ר האופוזיציה עולה להתקפה. במסיבת עיתונאים שקיים הערב (ג') במצודת זאב תקף ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו את ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ בנוגע לטיפול שלהם משבר עם רוסיה ודרש מהם: "תפסיקו את הקשקשת. ההתנהלות שלכם מסכנת את הביטחון הלאומי שלנו".

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "התנהלות לפיד וגנץ - שילוב של חובבנות, חוסר אחריות ויהירות"

נתניהו הוסיף ואמר: "אנחנו בעיצומו של משבר מסוכן ביחסים בין רוסיה וישראל, במשך שנים הובלנו מול רוסיה מערכת יחסים שקולה מאוזנת ואחראית, אבל מעל הכל פעלנו כדי להשיג תיאום ביטחוני בין צה"ל לצבא הרוסי מעל שמי סוריה. לא היססתי אף פעם להביע את דעתי אבל עשיתי את זה בצורה שקולה ואחראית. מה שקורה עכשיו הוא שילוב של חובבנות, חוסר אחריות ויהירות. בינתיים יש לי בקשה אחת מלפיד וגנץ - תפסיקו את הקשקשת. בשביל פוזה תקשורתית לא מסכנים הישגים אסטרטגים שנבנו במשך שנים".

התדרדרות ביחסים עם רוסיה ששיאם הפסקת פעילות הסוכנות היהודית במדינה

כזכור, בתחילת החודש שלחו פקידי ממשל רוסיים מכתב אזהרה למשרדי הסוכנות היהודית במוסקבה, ובו הורו לעובדי הסוכנות להפסיק את כל פעולותיהם במדינה. ביום חמישי האחרון כבר היה זה משרד מהמשפטים הרוסי שהגיש לבית המשפט המחוזי במוסקבה דרישה להפסקת פעילות הסוכנות בשל "הפרות לא מוגדרות של החוק הרוסי" ובתחילת השבוע דווח כי מכתב דומה התקבל גם בקרב ארגונים יהודיים נוספים.

בתגובה לפעילות הרוסית כינס ראש ממשלת המעבר ושר החוץ יאיר לפיד דיון דחוף בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין ובמהלכו יידע את השרים כי לא יתבטל מול הרוסים והזהיר: "סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור, שישליך על היחסים".

לפיד וגנץ

לפיד וגנץ צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

לשכת לפיד: "אין משבר בין המדינות, אילו נתניהו היה טורח להגיע לעדכון המדיני היה לומד את העובדות"

שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה לדברי נתניהו: "‏ממשלת ישראל מתנהלת באחריות ובנחישות על מנת לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל והעם היהודי. האדם האחרון שיכול לדבר על קשקשת מיותרת בנושאים ביטחוניים הוא נתניהו".

מלשכת ראש הממשלה לפיד נמסר: "הנושא מטופל בידי ממשלת ישראל, כפי שאמר היום דוברו האישי של פוטין, אין שום משבר בין המדינות. אילו נתניהו היה טורח לבוא לעדכון מדיני בטחוני אצל ראש הממשלה לפיד, נתניהו היה לומד את העובדות לאשורן. טובת בטחונה של מדינת ישראל ויהדות רוסיה, זהו נושא שבו יש לטפל בדיסקרטיות ובצינורות ממשלתיים ולא במסיבות עיתונאים והצהרות נטולות בסיס לתקשורת".