אחרי הראיון שעורר סערה: בכיר מח"ש לשעבר שוקל להתמודד ברשימת הציונות הדתית

לאחר שראיון שהעניק אמש לעמית סגל עורר סערה אומרים היום בסביבתו של בכיר מח"ש המתפטר כי הוא שוקל להתמודד ברשימת הציונות הדתית בבחירות הקרובות | גם חבירה לשקד על הפרק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 16:24 כז בתמוז התשפב

אחרי הראיון שעורר סערה: בכיר מח"ש לשעבר שוקל להתמודד ברשימת הציונות הדתית
משה סעדה, צילום: יוסי זליגר

סגן ראש מח"ש המתפטר שוקל להתמודד בבחירות הקרובות: אמש (ב') שודר החלק הראשון בראיון שהעניק משה סעדה, בכיר לשעבר במח"ש, לעיתונאי עמית סגל והיום כבר מדווחים בסביבתו כי הוא שוקל להתמודד בבחירות הקרובות.

במערכת הפוליטית מעריכים כי פניו של סעדה להתמודדות בבחירות הקרובות במסגרת אחת ממפלגות הימין, כשמפלגת "הציונות הדתית" נראית כרגע כמו האופציה המתאימה ביותר עבורו, גם חבירה למפלגת ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד נשקלת. נזכיר כי סגן ראש מח"ש היוצא התפטר מתפקידו ביום חמישי האחרון, שלושה ימים לפני היום האחרון שבו רשאים עובדי ציבור להתפטר מתפקידם על מנת להתמודד לכנסת. סעדה גם התחדש בחשבון טוויטר במהלך השבוע האחרון ואת "טבילת האש" התקשורתית שלו ערך אמש בראיון בפריים טיים.

"שי ניצן איש שהאמת לא נר לרגליו; אלשיך אימץ נורמות עברייניות"

בראיון, שחלקו הראשון שודר אמש (ב') מתח סעדה ביקורת חריפה על התנהלותם של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ושל מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך. בין היתר אמר על ניצן כי הוא: "חכם וחריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק"נ טעמים אבל אני חייב להגיד באותה מידה הוא איש שהאמת לא נר לרגליו, זה איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין". 

גם אלשיך לא יצא נקי ועליו אמר סעדה: "אלשיך הגיע מהשב"כ, הוא ראה במח"ש ארגון עוין, לא אני אומר את זה, הוא אמר את זה. הוא אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש והנורמות שאני מדבר עליהן זה כולל לאיים, לסכל, ליירט, לשקר ולשבש".

קשר של טיוח. רוני אלשיך ושי ניצן

קשר של טיוח. רוני אלשיך ושי ניצן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"שי ניצן ואביחי מנדלבליט הגנו על אלשיך מסיבה פשוטה - תיקי נתניהו"

סעדה התייחס בראיון לפרשת יעקוב אבו-אלקיעאן, בה מח"ש קבעו שהוא לא היה מחבל אלא אזרח שנורה על ידי שוטרי משטרת ישראל נגד אלשיך שטען כי הוא מחבל. הוא חשף כי אלשיך לחץ עליו שלא לחקור את התיק: "אז בהתחלה זה לחצים יפים, 'משה, למה לחקור תיק כזה? זה לא נכון...'. ואז הוא אומר לי 'משה, אתה לא פטריוט, אתה יודע איך תפגע במדינת ישראל בעולם?'. כל דבר שאנחנו בודקים - חד-ערכי זה לא פיגוע, אין שאלה בכלל".

"שי ניצן ואביחי מנדלבליט הגנו על אלשיך מסיבה פשוטה - יש שיקול אחד מרכזי, אחד ויחיד, תיקי נתניהו. תיקי נתניהו באותה תקופה הופכים להיות הדבר הכי חשוב, כל המערכת מוכוונת תיקי נתניהו. הם לא רוצים לשמח את מי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק, ודי לחכימא".