משרד ראש הממשלה: אסור להכניס מחיצות לרחבה השוויונית

משרד ראש הממשלה הורה למנכ"ל החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים לאסור על הכנסת מחיצות לרחבה השוויונית בכותל | בן גביר: "הכותל היהודי לא שייך לרפורמים, אלא לכל עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 13:08 כז בתמוז התשפב

משרד ראש הממשלה: אסור להכניס מחיצות לרחבה השוויונית
עזרת ישראל בכותל המערבי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בליל תשעה באב בשנה שעברה, פרצו עימותים בין הזרמים השונים ברחבת הכותל השוויונית לאחר שהוכנסו מחיצות על ידי יהודים חרדים ודתיים. היום (ג') פרסם משרד ראש הממשלה הנחיה לאסור הכנסת מחיצות לרחבה השוויונית בכותל. 

במכתב שנשלח למנכ"ל החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה, הרצל בן ארי, הורה המשרד כי יש לערב את המשטרה במקרה של הכנסת מחיצות. "יש למנוע בכניסה של לאתר הכנסה של מחיצות לרחבת התפילה. אין לסדרנים להשתמש בכח לשם מניעת הכנסת מחיצות, וכל שנדרש שימוש בכח יש לערב את משטרת ישראל על-מנת שתטפל בנושא בכפוף לסמכויותיה", כתבו משרד ראש הממשלה לבן ארי.

בן גביר: ההחלטה השערורייתית של לפיד היא דוגמית למה שעלול להתרגש עלינו אם חלילה הוא ייבחר לראשות הממשלה

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב להחלטת לפיד: "הכותל היהודי לא שייך לרפורמים, אלא לכל עם ישראל, נשים, גברים, דתיים וחילונים שכולם מכבדים את הכותל בניגוד לרפורמים. הבחירות האלה הם בין מי שרוצה זהות יהודית, לבין מי שרוצה מדינת כל אזרחיה וקעקוע המסורת היהודית. ההחלטה השערורייתית של לפיד היא דוגמית למה שעלול להתרגש עלינו אם חלילה הוא ייבחר לראשות הממשלה".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הגיב להחלטה לאסור הכנסת מחיצות לעזרת ישראל: "בניגוד להלכה, בניגוד למסורת, ואף בניגוד לחוק, לפיד שוב מבזה את קודשי ישראל. שוב נחשף פרצופם של לפיד ושל מי שהמליכו אותו - חילול קדושת הכותל כחלק מחילון זהותה היהודית של מדינת ישראל. התנועה הרפורמית כבר חשפה שהכותל הוא בסך הכל עוד אמצעי במאבק לשינוי זהותה היהודית של המדינה. לפיד, וליברמן הם הזרוע למימוש החזון הרפורמי. בקרוב נבוא לתקן".

הפיכת שריד המקדש ממקום של אחדות למקום של פירודים - היא מעשה פסול

תנועת נאמני תורה ועבודה ברכו על ההחלטה: "הסרת המחיצות מעזרת ישראל היא צעד מתבקש בתגובה למאבק האלים שניהלו קבוצות חרד"ליות וחרדיות נגד יהודים שבאו להתפלל ברחבת הכותל. הפיכת שריד המקדש ממקום של אחדות למקום של פירודים ומלחמת אחים היא מעשה פסול שאינו מוסרי ואינו יהודי, ואנו מקווים כי כעת יתברר לכל שהוא גם לא משיג תוצאות. לכתחילה, ראוי היה לתת לכל אדם להתפלל כדרכו ולכבד אלו את אלו בכל מקום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן