משרד החוץ הרוסי: "ישראל נקטה בעמדה מוטה ובלתי מועילה"

בעקבות משבר היחסים בין שתי המדינות, תקפה דוברת משרד החוץ הרוסי את ישראל בראיון לטלוויזיה הרוסית | הנשיא הרצוג: "אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה לפיד. איפה שאוכל לסייע - אסייע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 12:25 כז בתמוז התשפב

משרד החוץ הרוסי: "ישראל נקטה בעמדה מוטה ובלתי מועילה"
לפיד עם שר החוץ הרוסי, צילום: שלומי אמסלם לע"מ

המתיחות בין רוסיה לישראל עולה מדרגה. בחמישי האחרון, משרד המשפטים הרוסי הגיש לבית המשפט המחוזי במוסקבה דרישה להפסקת פעילות הסוכנות היהודית בשל "הפרות לא מוגדרות של החוק הרוסי" כלשונם. היום (ג') הגיע תורו של משרד החוץ הרוסי לתקוף את ישראל.

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, אמרה הבוקר לראיון כי "רוסיה מצרה על כך שישראל בנתה בתקופה האחרונה 'עמדה לא בונה ומוטה' לגבי המצב באוקראינה". זכרובה התייחסה גם לנושא סגירת הסוכנות היהודית במדינה ואמרה כי "גורלה של הסוכנות היהודית ברוסיה יתברר במישור המשפטי, הוא נמצא בסמכות השיפוט של משרד המשפטים הרוסי".

פוטין

פוטין צילום: shutterstock

הנשיא הרצוג: יש דברים שהשתיקה יפה להם

בראיון לוועידה הלאומית של חדשות 13, התייחס נשיא המדינה, יצחק הרצוג, למשבר עם רוסיה. "אחד, יש דברים שהשתיקה יפה להם. אני חושב שככל שנדבר פחות כן ייטב, וזה יאפשר טיפול נכון בכל הסוגיה. שניים, אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה לפיד, באמון מלא. אנחנו פועלים למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי. אנחנו משתפים פעולה, ואיפה שאני אוכל לסייע אני אסייע", אמר הרצוג.

עוד הוסיף הנשיא: "אני מעדיף לא ללכת לניתוחים. לעתים אנחנו רואים דברים שלא תמיד מבינים אותם, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. בואו ניתן לתהליכים להתבצע. ככל שנדבר פחות ונעשה יותר כך ייטב".

הרצוג

הרצוג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד החוץ על הנסיעה לאומן: "המצב הביטחוני הנפיץ מהווה סכנת חיים ממשית ומיידית"

היום (ג') פרסם משרץ החוץ אזהרה מסע לאומן לקראת חגי תשרי: "אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לצאת באופן מיידי את גבולות המדינה. לשגרירות ישראל אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן לספק שירותים קונסולריים. המצב הביטחוני הנפיץ, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, ומהווה סכנת חיים ממשית ומיידית".