הותר לפרסום אסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות

פרשת הסרסור בסוהרות נפתחה מחדש לחקירה ובית המשפט התיר לפרסום כי נבדק חשד שאסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות | לאחרונה אישר השר לביטחון הפנים את פיטוריו של קצין המודיעין של כלא גלבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/22 14:23 כו בתמוז התשפב

אסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרשת הסרסור בסוהרות: בית המשפט התיר היום (ב') לפרסם כי בעקבות פתיחת חקירה מחדש בתיק הסוהרות, נבדק חשד שאסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות. מובהר כי בשלב זה לא הותר פרסום פרטים נוספים, לרבות שם הסוהרת ושם האסיר. החקירה מתנהלת ביחידה לחקירות סוהרים בלהב 433 ובליווי צמוד של פרקליטות פלילית מחוז צפון.

בעקבות בריחת האסירים מכלא גלבוע נפתחה מחדש חקירת פרשת הסרסור בסוהרות

כזכור, לפני כשלוש שנים נחשף כי סוהרות בשירות סדיר התבקשו לעבור לאגף אחר בעקבות בקשת אסירים, שם הוטרדו מינית. קצין המודיעין בכלא העביר אותן, והן סיפרו כי חשו השפלה והן חוששות מאוד. במסגרת עדותו של גנ"מ פרדי בן שטרית, מפקד כלא גלבוע בזמן בריחת האסירים בחודש ספטמבר האחרון הוא הודה לראשונה מול ועדת הבדיקה: "סרסרו בחיילות חובה על מנת לספק חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים. אירוע הסרסור היה אירוע מכונן".

פרשת הסרסור בסוהרות-חיילות על ידי קצינים עבור אסירים ביטחוניים ממשיכה לעורר הדים, לאחר שהיחידה לחקירת סוהרים במשטרה הודיעה כי תפתח בבדיקה מחודשת, זאת בעקבות עדות שמסר מפקד כלא גלבוע גונדר-משנה פרדי בן שטרית, לפיה "סרסרו בחיילות חובה" ו"סיפקו חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים".

בתחילת החודש חתם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב על המלצתה של נציבת שב"ס קטי פרי לפטר את רב-כלאי ראני באשה, קצין המודיעין של כלא גלבוע. בחקירותיו הודה באשה כי שיבץ סוהרות מהאגף הפלילי לאגף הביטחוני בעקבות דרישותיו של האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה. במכתב ששלח בר-לב לפרי נכתב כי "לאור נסיבות המקרה, טיב המעשים שבהם הודה הקצין והתשתית הראייתית המנהלית הקיימת לגביו במישור הפלילי, הריני לאשר את החלטתך לפטר את באשה, בשל הפרה חמורה של חובותיו כסוהר ובשל אי התאמתו להמשך השירות בארגון". 

צפו בדיון בכנסת על פרשת הסוהרות: