לפיד הציע תפקיד בכיר: בנט סירב למחוות הפיוס

על רקע המתיחות הגואה בין הלשכות, הציע ראש ממשלת המעבר לפיד לראש הממשלה החליפי בנט להתמנות לתפקיד ממלא מקום שר החוץ. הערכה: לפיד ימשיך להחזיק בתיק בעצמו | סביבתו של בנט: "החליט להעלים עצמו מהרדאר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/22 10:13 כו בתמוז התשפב

לפיד הציע תפקיד בכיר: בנט סירב למחוות הפיוס
בנט ולפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, סירב להצעת ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד להתמנות לתפקיד ממלא מקום שר החוץ. כך פורסם הבוקר (ב') ב"כאן רשת ב". בסביבתו של בנט משדרים שראש הממשלה לשעבר החליט "להעלים את עצמו" מהרדאר הציבורי-תקשורתי ולכן, בין השאר, העדיף לסרב להצעה.

הסירוב על רקע מתיחות בין לשכות בנט ולפיד

הסירוב של בנט מגיע על רקע מתיחות שהתפתחה בינו ובין לפיד במהלך החודש שעבר מאז החל האחרון לכהן כראש ממשלת המעבר. בסביבתו של לפיד מספרים כי ההצעה היא בגדר ניסיון לפייס את בנט ולדאוג לו לתפקיד משמעותי עד שיעזוב את החיים הציבוריים.

גם אם בנט היה מקבל את ההצעה, הוא לא היה יכול לכהן בתפקיד למעלה משלושה חודשים מפני שמדובר בתקן ממלא מקום. על רקע הסירוב אותו מסר ללפיד ראש לשכתו של בנט, עדן ביזמן, החליט ראש ממשלת המעבר להמשיך ולהחזיק בתיק החוץ בעצמו.

צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

לפני שבע שנים עתרה "יש עתיד" נגד האפשרות לכהן כשר במקביל לתפקיד ראש ממשלה

נציין כי בשנת 2015, עתרה מפלגת יש עתיד נגד מינויו של יעקב ליצמן ל"סגן שר במעמד שר" במשרד הבריאות, בטענה שההסדר הזה אינו חוקתי. במהלך הדיון בעתירה העיר שופט בית המשפט העליון חנן מלצר כי לפי חוק יסוד: הממשלה, "ראש הממשלה בכלל לא יכול להיות שר" וימים ספורים לאחר מכן הגישה "יש עתיד" עתירה נוספת נגד ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו שכיהן בזמנו, בין השאר גם כשר החוץ.