מתווה בר-לב ומיקי לוי יאפשר לחברי כנסת להיפגש עם אסירים ביטחוניים

מתווה חדש שגיבשו יו"ר הכנסת והשר לביטחון הפנים יאפשר לחברי כנסת להיפגש עם אסירים ביטחוניים | אם תרצו: "בממשלת ישראל שרים פוסט ציוניים הפועלים עבור תומכי טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/22 09:13 כו בתמוז התשפב

מתווה בר-לב ומיקי לוי יאפשר לחברי כנסת להיפגש עם אסירים ביטחוניים
מיקי לוי, צילום: בועז ארד

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ויו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי סיכמו על מתווה חדש שיאפשר לחברי כנסת לבקר אסירים ביטחוניים בכלא. המתווה שייכנס לתוקף ב-1 באוגוסט למשך שנה, מבקש לאפשר לחברי כנסת מכל סיעות הבית לבקר אסירים ביטחוניים מחד, ולשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל מאידך.

על פי הפרסום ב"ישראל היום" הבוקר (ב'), המתווה החדש גובש על רקע פרשת באסל ג'טאס, חבר כנסת לשעבר מהרשימה המשותפת, שצולם כאשר הוא מבריח מעטפות ובהן שנים עשר מכשירי טלפון סלולרי וחפצים נוספים לאסירים ביטחוניים ששהו בכלא קציעות, שאת תוך ניצול חסינותו הפרלמנטרית כדי לחמוק מהבדיקה הביטחונית בשערי הכלא. מאז נחשפה הפרשה הופסקו הביקורים כמעט כליל, זאת בעקבות המלצת שר הבט"פ דאז גלעד ארדן.

אסיר משוחרר, ח"כ לשעבר באסל גטאס

ח"כ לשעבר באסל גטאס צילום: פלאש 90

נציבת שב"ס והשר לבטחון הפנים יוכלו לאשר או לדחות מפגש ח"כ עם אסיר בטחוני

על פי המתווה החדש, חבר כנסת שיבקש לבקר אסיר בטחוני יפנה לנציבת שירות בתי הסוהר וזו תקבל החלטה בתוך חמישה ימי עבודה לכל היותר. הנציבה או השר לביטחון הפנים יהיו רשאים לדחות או למנוע את המפגש מטעמים של ביטחון המדינה, גם לאחר שכבר אושר. במידה ותפוג עילת הביטול, תצטרך הנציבה לקבוע מועד חדש למפגש. במידה ויאושר המפגש יוכל חבר הכנסת להיפגש עם עד שני אסירים ביטחוניים בכל ביקור בכלא, לכל היותר, אך עם כל אחד מהם בנפרד.

עילות אפשריות למניעת המפגש בין חבר הכנסת לאסיר הביטחוני או לדחייתו: אם יש יסוד סביר לחשוד שיש בביקור סכנה לביטחון המדינה, לביטחון הציבור, לביטחונו של אדם מסוים, לביטחון בית הסוהר או באופן כללי למשמעת ולסדר בבית הסוהר. כמו כן, הנציבה רשאית למנוע מפגש אם תחשוד שהביקור עלול לסייע לפעילות או להתנהלות של ארגון טרור, או אם הביקור ישבש חקירה של הרשויות השונות.

תנועת 'אם תרצו': "לפיד לא יכול לנקות את שמו מהטירוף אותו מוביל שליחו מיקי לוי"

בתנועת "אם תרצו" הגיבו בביקורת נוקבת למתווה החדש ובציוץ בעמוד הרשמי של התנועה בטוויטר נכתב: "בממשלת ישראל ישנם שרים פוסט ציוניים הפועלים עבור הרש"פ ונציגיה תומכי הטרור בכנסת. גם ראש ממשלת המעבר לפיד לא יכול לנקות את שמו מהטירוף הזה אותו מוביל שליחו מיקי לוי. מה המסר שמעבירים כאן לשוטרים? אתם תעצרו מחבלים ואז מי שתומך בהם יבוא לבקר ולעודד אותם? הממשלה הזו מסוכנת לישראל".

ממפלגת "הציונות הדתית" מסרו: "גם אחרי נפילתה, ממשלת עבאס-לפיד-בנט ממשיכה לגרום למדינת ישראל נזקים שיהיה קשה מאוד לתקן. המאמצים שהם עושים כדי שחברי כנסת יוכלו לבקר מחבלים בכלא הם שערוריה, חברי כנסת שמבקרים מחבלים בבתי הכלא הם תומכי טרור. מחבלים צריכים להיות מאחורי סורג ובריח בלי שום הקלות והטבות ובטח ללא ביקורים של חברי כנסת".