בחירות 2022

איתמר בן גביר ירוץ לבד? "זה באמת רעיון מצוין"

בעוד שהשיחות בינו לבין יו"ר הציונות הדתית נמשכות, התראיין בן גביר ואמר שהוא מוכן לעשות הכל כדי להביא ניצחון גדול למחנה הימין בבחירות הקרובות: "אם אני רץ לבד אני יכול להביא 7-8 מנדטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/22 17:57 כה בתמוז התשפב

איתמר בן גביר ירוץ לבד? "זה באמת רעיון מצוין"
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים האחרונים מתקיימות שיחות משא ומתן בין יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ובין יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בניסיון להגיע לאיחוד הרשימות גם בבחירות לכנסת ה-25. בראיון לרפי רשף באולפן חדשות 12, התראיין בן גביר ונשאל על המשא ומתן בינו לבין סמוטריץ'.

כשנשאל מדוע הוא לא רץ לבד, ענה יו"ר עוצמה יהודית שמבחינתו ניצחון הימין גובר על ניצחונו האישי. "באמת זה רעיון מצוין. לא פעם ולא פעמיים פנו אליי ואומרים לי גם האנשים שלי וגם ברחובות. מה שבסוף חשוב שהימין צריך לנצח", ענה בן גביר. עוד הוסיף שהוא וסמוטריץ' עבדו בשיתוף פעולה מצוין בעבר ושיש ביניהם הרמוניה והאהבה והוא מקווה שהוא ימשיך לעבוד יחד איתו גם בעתיד. 

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ בפגישה

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ בפגישה צילום: ללא

הציונות הדתית שלי זה הדודים המסורתיים שלי

פרשן ערוץ 12, יאיר שרקי, הזכיר שלפני הגשת הרשימות בבחירות 2020, ייעץ הרב חיים דרוקמן ליו"ר הבית היהודי לשעבר, הרב רפי פרץ להיפרד מבן גביר כדי לחבור לסמוטריץ' ובנט. בן גביר תהה מדוע הרב רפי פרץ מייצג את הציונות הדתית והוא לא. "מי אמר שהציונות הדתית היא הציונות הדתית הקלאסית הקטנה ולא הציונות הדתית שאני מייצג. זה גם ההורים שלי ממבשרת ציון", ענה יו"ר עוצמה יהודית, "הציונות הדתית שלי זה הפריפריה, הציונות הדתית שלי זה הדודים המסורתיים שלי, אני מקווה שאחרי השנה שעשיתי, אחרי מה שעברנו ואחרי שהם רואים כמה מנדטים שווה עוצמה יהודית".

צילום: פלאש 90

 אני מוכן לוותר על המקום הראשון בשביל אחדות

לשאלת כמה מנדטים עוצמה יהודית שווה, ענה בן גביר שהם שווים הרבה יותר מנדטים ממה שחושבים. "אם אני רץ לבד אני יכול להביא 7-8 אבל האחדות חשובה לי", השיב בן גביר, "ולכן אפילו שבסקרים אם אני מוביל את הרשימה אני יוצא עם 14-13, אני מוכן לוותר על המקום הראשון בשביל האחדות. אבל לא אוותר על האופי, על ה-DNA שצריכה להיות כלל החברה הישראלית עם הפריפריה, הנשים והמסורתיים". 

בהקשר השתלבותה העתידית של עוצמה יהודית בממשלה בראשות נתניהו, אמר בן גביר שהכל תלוי בכמות המנדטים שמפלגתו תביא. "ככל שעוצמה יהודית יותר חזקה, יגבר הסיכוי לממשלת ימין על מלא. אני מניח שנתניהו יענה אחרת בהקשר לשאלה של בן גביר בהשתלבות בממשלה", אמר בן גביר.