טור "אין לנו את הרשות המוסרית להמשיך להתפצל"

תמונות העבר של הרבנים המחבקים את כוכבי מפלגת הבית היהודי דאז, ואת העומד בראשה נפתלי בנט אשר מעולם לא התיימר להציג את עצמו כחרד"ל, לימדו כי הפלג השמרני במגזר הבין היטב בבחירות קודמות את גודל האחריות

חדשות כיפה עו"ד רחלי צינקין 24/07/22 12:27 כה בתמוז התשפב

"אין לנו את הרשות המוסרית להמשיך להתפצל"
סמוטריץ' ובן גביר, צילום: Flash90

לפני מספר ימים התבשרנו כי במסגרת חידוש פניה של המפד"ל ההיסטורית, בחרו חברי מרכז הבית היהודי (אשר חלקם חבריי הטובים) את יוסי ברודני - איש הליכוד - לעמוד בראש רשימת  הבית היהודי. זאת כמובן יחד עם האמירה הנחרצה שהרשימה "תרוץ עד הסוף", למרות שהסקרים מנבאים לה תוצאה עגומה, מתחת לאחוז החסימה. לדעתם, המפלגות הקיימות לא מספקות מענה לאותו תת זרם של האוכלוסייה הדתית לאומית המיינסטרימית, הראוי גם הוא לייצוג הולם.

מה יש לומר, הבית בוער והסבתא – מסתרקת. טענת חבריי הטובים הזכירה לי מאמר נהדר של אורי אורבך ז"ל בשם: "הילד נחמד, אבל". המאמר פורסם בעיתון נקודה כבר לפני 21 שנים, ובו תיאר אורבך - חברנו האהוב הזכור לברכה - כיצד במגזרנו הדתי ההורים חפצים שהבן שלהם ילמד רק עם מי שממש דומה לו: "הילד נחמד, אבל זו לא משפחה לבית ספר דתי/תורני/ וכו'".

בגלל הלך הנפש הזה, האופייני כ"כ לציבורנו, נחנכים חדשים לבקרים זרמים חינוכיים ותתי זרמים, המקימים בתי ספר ותתי בתי ספר, כשבכל מוסד לומדים יחדיו רק אלה שנראים, חושבים,  מדברים, מתפללים ולומדים בדיוק בדיוק בדיוק אותו דבר. בגלל אותו הלך רוח, מונשמת עתה מפלגת הבית היהודי המבקשת לתת מענה, כך לדבריה, לפלח אוכלוסייה שנראה בדיוק כמוה.

דווקא תמונות העבר של הרבנים המחבקים את כוכבי מפלגת הבית היהודי דאז, ואת העומד בראשה נפתלי בנט אשר מעולם לא התיימר להציג את עצמו כחרד"ל, לימדו כי הפלג השמרני במגזר הבין היטב בבחירות קודמות את גודל האחריות לשימור המחנה הלאומי ימני במדינת ישראל. הוא בחר, בזמנו, להצטרף כאיש אחד בלב אחד למפלגת הבית היהודי במתכונתה המורכבת, המגוונת, אשר השכילה פעם לשלב לצד מועמדים "לייטים", גם מועמדים חרד"לים.

רחלי צינקין

רחלי צינקין צילום: באדיבות המצולמת

יופיו  של המגזר הדתי לאומי הוא במגוון הדעות בו. זהו כוחו. אולם מכאן גם חולשתו, בפרט אם כל זרם ותת זרם יקים לו מפלגה משלו.  השנה האחרונה לימדה עד כמה פיצול המחנה הוא מסוכן, וכמה הקרב הפנימי בין תת הזרמים הסרוגים עלול להוביל לאסון. בימים אלו בהם הקמת ממשלה לאומית תלויה שוב על חוט השערה, אין לנו פריבילגיה להמשיך להיות אניני טעם, ואין לנו את הרשות המוסרית להמשיך להתפצל. 

מפלגת הציונות הדתית – המפלגה הסרוגה החזקה ובעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להוביל - פתחה שעריה בפני כל מי שמבקש להשפיע: חרדלים, דתיים לייט, מסורתיים, וחילונים. כל הרצף. יש לנו  - הציבור האמוני לגווניו - אחריות למחנה הלאומי כולו. לכן חברים, אנא אל תתפצלו. בואו להשפיע מבפנים: התפקדו, התמודדו, ובנו איתנו מפלגה דתית לאומית המייצגת את כולנו.

עו"ד רחלי צינקין היא מספר 7 ברשימת הציונות הדתית ומתמודדת לפריימריז לכנסת ה25.