סערת גיל תמרי: נהג המונית שסייע לו נעצר במכה

גיל תמרי, עורך חדשות החוץ  בערוץ 13 עורר סערה כשנכנס למכה ועבר על החוקים בסעודיה לצורך כתבה, אחרי פרסום התחקיר הנהג שסייע לו נעצר וגם הוא על הכוונת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/07/22 10:59 כג בתמוז התשפב

סערת גיל תמרי: נהג המונית שסייע לו נעצר במכה
הרמאדן במכה, צילום: shutterstock

אחרי שעורך חדשות החוץ  בערוץ 13 והכתב לשעבר בארה"ב גיל תמרי, נשלח לסקר את הביקור הנשיאותי של ג'ו ביידן בסעודיה, במהלך הביקור במדינה הערבית בחר הכתב להיכנס גם לעיר מכה, זאת על אף שהכניסה אסורה למי שאינם מוסלמים, הבוקר עצרו כוחות הביטחון בסעודיה את הנהג שסייע לו להיכנס.

כוחות הביטחון הסעודים הודיעו על המעצר וכתבו: "האזרח הופנה לפרקליטות הכללית בהתחשב ששיתף פעולה עם עיתונאי אמריקני שנכנס למכה במסלול למוסלמים בניגוד לתקנות בעיר הקודש, האזרח נעצר וננקטו נגדו הליכים". כוחות הביטחון הוסיפו: "כל מי שמגיע לממלכה צריך לכבד את התקנות, במיוחד מה שנוגע למקומות הקדושים ולטקסים הדתיים הקדושים. עבירה מסוג זה נחשבת לפשע ועונשים יוטלו על מבצעיו".

נזכיר כי תמרי, שכנס לעיר האסורה במעטה חשאיות, התגאה בכך שהצליח לחדור את הבידוק הבטחוני. במהלך הכתבה מספר תמרי כיצד איתר נהג אחד שהסכים להסיע אותו לתוך העיר האסורה ועל מפגש עם אנשי דת מוסלמים שביקשו לבדוק את "איסלמיותו" וגרמו לו לברוח מהעיר בחיפזון.

כוכב הרשת הסעודי וחובב ישראל: "חוצפה ישראלית נוראה, כמו שמוסלמי יבצע ברכת כהנים"

מיד לאחר שידור הכתבה הוצפה הרשת בביקורות נוקבות נגד הכתב וערוץ 13. "חוצפה ישראלית נוראה", כתב כוכב הרשת הסעודי וחובב ישראל מוחמד סעוד בטוויטר. "מה נראה לכם ערוץ 13 וגיל תמרי? התחרפנתם? תתביישו לכם, ככה לבזות את העיר הקדושה שלנו? ראיתם פעם מוסלמי עולה לבצע ברכת כהנים בבית כנסת? איזה ערוץ חצוף וכתב שהוא בזיון מהלך, בושה וחרפה".