שעות של חיפושים הסתיימו בטרגדיה: הנעדר אותר כשהוא ללא רוח חיים

במסיבת בריכה שנערכה בבית פרטי בכרמי יוסף נפער בולען מתחת לבריכה. במקום היו שני לכודים - אחד יצא בכוחות עצמו, השני אותר מת לאחר כשלוש שעות של חיפושים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 18:50 כב בתמוז התשפב

שעות של חיפושים הסתיימו בטרגדיה: הנעדר אותר כשהוא ללא רוח חיים
צילום: כבאות והצלה

בור נפער בקרקעית בריכה פרטית בחצר בית בשפלה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר בן 34 שחולץ במצב קל בהכרה מלאה עם חבלות בגפיים. כ-15 מהנוכחים לקו בחרדה וטופלו במקום. משטרת ישראל וכוחות של כבאות והצלה ביצעו סריקות אחר נעדר שנשאב אל הבולען, אולם לאחר שלוש שעות אותר ללא רוח חיים. 

הדיווח הראשוני על הבור שנפער בקרקעית הבריכה התקבל במוקד מד"א בשעה 14:40. הרקע והנסיבות בחקירה. סביב השעה 18:15 סיימה המשטרה הערכת מצב מיוחדת בכרמי יוסף, בראשות מפקד מרחב השפלה במשטרה - תנ״צ רונן אבניאלי, יחד עם גורמי כב"ה, פקע"ר, מד"א והרשות המקומית, בעקבות החיפושים אחר הנעדר. 

במהלך הערכת המצב, הנציגים סקרו בפני מפקד המרחב את הפעולות המבצעיות שנערכו, כל גוף על פי תחומי האחריות ויכולותיו המקצועיות, לצד  ניתוח פעולות עתידיות, שתכליתן בראש ובראשונה הצלת חיים. בתום הערכת המצב הדגיש מפקד המרחב כי האירוע הינו בפיקוד משטרת ישראל, לצד מהלכים מקצועיים של כב״א ופקע"ר  וכל סיוע שידרש לכוחות המבצעיים ינתן כולל פתיחת צירים בחירום.

"המטרה המרכזית הינה הצלת חיים ונעשה הכל כדי לאתרו בחיים,  ובהמשך לנהל חקירה באופן ממצא", נמסר מהמשטרה.

תיעוד פעולות החילוץ:

חובש רפואת חירום במד"א אורי דמארי, שהגיע למקום רכוב על אופנוע מד"א, סיפר: "מדובר באירוע חריג מאוד. כשהגעתי למקום ראיתי בור שנפער בתחתית הבריכה הריקה. אנשים שהיו במקום סיפרו לי שלפתע נפער הבור ובתוך שניות בודדות כל המים של הבריכה נשאבו פנימה".

"גבר בן 34 שחילץ את עצמו מתוך הבור ישב מחוץ לבריכה כשהוא נסער. הוא סבל מחבלות קלות בראשו ובגפיים ולאחר טיפול רפואי פינינו אותו לבית החולים. האנשים שהיו במקום מכירים אחד את השני ודיווחו לנו שיש אדם אחד שנעדר וכוחות מיוחדים של הכיבוי פועלים כרגע על מנת לאתר ולחלץ אותו מתוך הבור".

צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

אורן שישיצקי מפקד תחנת איילון כבאות והצלה, סיפר כי "לאחר סריקות ראשוניות הצעיר לא אותר. אנו נערכים עם כל האמצעים יחד עם פיקוד העורף ובונים את תוכנית הפעולה, על מנת לנסות לאתר אותו במהרה. הכוחות מנסים לאתר אם יש יציאה של המים מהצד השני של המנהרה, זה עלול לקחת עוד כמה שעות".