הישג מפתיע למועצות הדתיות | מתן כהנא: "שוברים את הסטיגמה"

הדו"ח השנתי של היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור במערך הדיגיטל הלאומי: המשרד לשירותי דת, בקטגוריות המועצות הדתיות, דורג במקום השני באיכות השירות הניתן לציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 11:14 כב בתמוז התשפב

הישג מפתיע למועצות הדתיות | מתן כהנא: "שוברים את הסטיגמה"
הענקת תעודת ההצטיינות למשרד לשירותי דת, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

הישג נאה. המשרד לשירותי דת, בקטגוריות המועצות הדתיות, דורג במקום השני באיכות השירות הניתן לציבור בדו"ח השנתי של היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור במערך הדיגיטל הלאומי שהתפרסם אמש (ד') המשקף את שביעות רצון הציבור מהשירות הניתן לו מכלל הגופים הממשלתיים.

הדו"ח השנתי של היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור מציג את סיכום הממצאים של מדידת איכות השירות בגופים השונים במהלך שנת 2021.  מדד איכות השירות מתבסס על שלוש פעולות: חיזוק השירות בערוצים הדיגיטליים, קיצור זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים וייעול תהליכי השירות הממשלתי.

כאמור, את המשרד לשירותי דת מייצגות במדד זה המועצות הדתיות הפרוסות ברחבי הארץ ומעניקות שירותים רבים ומגוונים לאזרח. נושאי הפנייה שנבדקו במחקר במסגרת טיפולו של המשרד לשירותי דת כללו: פתיחת תיק נישואין, עדים המגיעים להעיד על בני זוג, העתק תעודת נישואין, כשרות, מקוואות, קבלת תעודות קבורה ותמיכות.

"עובדי המועצות הדתיות עושים עבודת קודש"

סגן השר לשירותי דת, ח"כ מתן כהנא, בירך. "הדו"ח שהוצג לי מלמד כי עובדי שירותי הדת והמועצות הדתיות שוברים את הסטיגמה והם מסבירי פנים ונותני שירות מעולים". מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, אמר: "הדו"ח מלמד על העבודה המבורכת המתבצעת בשירותי הדת בישראל. נותני השירות ובהם עובדי המועצות הדתיות עושים עבודת קודש ורואים בעבודתם שליחות והדברים באם לידי ביטוי בדו"ח".