אלו הדרישות של בן גביר מסמוטריץ' במשא ומתן

הקרב בציונות הדתית | אחרי הפגישה בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ', נחשפו הדרישות של יושב ראש עוצמה יהודית: חצי מהמקומות ברשימה, חצי מהתפקידים של קמפיין הבחירות וניהול קמפיין עצמאי של עוצמה יהודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 10:01 כב בתמוז התשפב

אלו הדרישות של בן גביר מסמוטריץ' במשא ומתן
איתמר בן גביר. דורש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקרב בין סמוטריץ' לבן גביר. אחרי מסיבת העיתונאים של יושב ראש עוצמה יהודית ופתיחת הקרב מול יושב ראש הציונות הדתית, השניים נפגשו בשלישי האחרון לישיבת משא ומתן. לפי דיווח ברשת ב' הפערים במשא ומתן גדולים מכפי שהיה נראה, למרות ההודעה שיצאה מטעמם כי הפגישה התנהלה באווירה טובה.

רשימת הדרישות

על פי הדיווח, בן גביר לא מסתפק רק במחצית מהמקומות ברשימה ודורש לסיעתו גם מחצית מהתפקידים שיחולקו לאחר מכן במסגרת הקואליציה. בנוסף, הוא דורש כי חצי מהתפקידים של קמפיין הבחירות שיתנהל בחודשים הקרובים יוחזקו בידי מפלגתו לצד ניהול קמפיין עצמאי ונפרד לעוצמה יהודית שיתנהל במקביל לזה של הציונות הדתית.

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר בפגישה. אווירה טובה ופערים גדולים | צילום: ללא

סמוטריץ' נגד נתניהו

כזכור, הפגישה הגיעה בעקבות האשמות הדדיות שהחליפו השניים בראיונות שונים, כאשר כל אחד הטיל על השני את הסיבה מדוע טרם נפגשו ודנו בנושא. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שהוטרד מאיבוד קולות לימין במקרה של ריצה נפרדת, הפעיל עליהם לחץ בימים האחרונים כדי להגיע להסכמות במהירות. 

חבר הכנסת סמוטריץ' הגיב בחריפות על הניסיונות להתערב במשא ומתן בין המפלגות. "שאף אחד לא יתערב לי במפלגה", הוא אמר בשיחות עם אנשי יו"ר הליכוד.  עוד עולה מהדיווח, כי על פי תפיסתו של יו"ר הציונות הדתית, הוא לא מתכוון להתאחד ברשימה המשותפת עם עוצמה יהודית בשיטה משולבת. "בן גביר לא יקבל ריץ' רץ' וגם לא חבר כנסת אחד שלו על שניים שלי. הוא יכול לרוץ לבד".


(בן גביר במבצע ההתיישבות של תנועת נחלה, אתמול)