כשרב השומרון רקד עם האימאם המוסלמי | צפו

רב השומרון הרב אליקים לבנון, והרב שמואל יניב נפגשו עם יו"ר מועצת האימאמים בצרפת חסן שלגומי ופתחו בריקוד | יוסי דגן "אפשר לעמוד יחד נגד הטרור ובעד ההתיישבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 21:27 כא בתמוז התשפב

כשרב השומרון רקד עם האימאם המוסלמי | צפו
צילום: מועצה אזורית שומרון

רב השומרון, הרב אליקים לבנון, נפגש בלשכתו של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, עם יו"ר מועצת האימאמים בצרפת האימאם חסן שלגומי. לפגישה הצטרף הרב שמואל יניב מחבר ספרים בתחום צפונות התורה, ובנימין הורגן אלמנה של אסתר הורגן. הרבנים והאימאם, התרגשו מהמפגש ורקדו יחד עם ראש המועצה תוך שהם מנגנים את השיר "יחד כולם קדושה לך ישלשו". 

לאחר הפגישה עם הרבנים קיים האימאם יחד עם משלחת של כחמישים צעירים מוסלמים תושבי בלגיה וצרפת בהובלת ארגון אלנט, מפגש ייחודי יחד עם ראש המועצה ונפגעי טרור אזרחי צרפת, בניהם יעל שבח ובנימין הורגן. הצעירים שמעו לראשונה מגוף ראשון, על הטרור הקשה אשר מופנה לאזרחי ישראל.

צריך לדחוף את העולם לעבר השלום

דגן הודה לשלגומי והעניק לו מדליה רשמית של השומרון, "אני מודה לך על ההגעה לשומרון, שמח מאד לארח אתכם כאן. אני מודה לארגון אלנט שבאמת עושים עבודה חשובה כדי שנכיר אחד את השני, אני מודה לכל מי שהגיע על ההזדמנות להיפגש כאן בישראל, ולהציג בפניכם את המציאות כמו שהיא. בישראל יש פתגם 'הר להר לא נפגש', הרים לא נפגשים, אבל אדם לאדם תמיד נפגש". 

האימאם שלגומי התרגש מהאירוח: "יש לי את הכבוד להיפגש עם אדון דגן, ראש מועצת שומרון. שלום, סלאם עליכום. כמו שאתם יודעים זה הזמן לאחווה, לרעות, לדיבור משותף ולדיאלוג. אין כמו השלום.
השנאה, הטרור והרציחות, אי אפשר להצדיק את זה לא בשם סיבה ולא בשם הדת. צריך לדבר וצריך לדחוף את העולם שלנו לעבר השלום. הדבר החשוב ביותר כדי ליצור עולם של שלום הוא לעבוד יחד וליצור דיאלוג. צריך לחנך את ילדינו יחד ליצור עולם טוב יותר. הילדים של יצחק והילדים של ישמעאל יכולים לחיות יחד זה לצד זה באחווה ובדיאלוג, ללא שנאה וללא אלימות",