ראש מועצת קריית ארבע בקריאה לכוחות הביטחון: ההתנהלות שלכם פוגעת בציבור שלם

שש נקודות התיישבות חדשות קמו ביהודה ושומרון במסגרת מבצע ההתיישבות של תנועת נחלה ובקריאה להקמת יישובים חדשים. ראש מועצת קריית ארבע מוחה: "כשלא גובים תג מחיר מאויבנו, עושים זאת בקלות מרובה מול אחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 20:12 כא בתמוז התשפב

ראש מועצת קריית ארבע בקריאה לכוחות הביטחון: ההתנהלות שלכם פוגעת בציבור שלם
מעלה יהונתן , צילום: נחלה תנועה להתיישבות

מבצע ההתיישבות של תנועת נחלה התחיל היום (ד'),ובמסגרתו עלו לקרקע אלפי אנשים בשלוש נקודות ביהודה, בנימין והשומרון, בדרישה להקים יישובים חדשים. לקראת העלייה, רבים מרבני הציונות הדתית פרסמו מכתב הקורא לציבור להצטרף למהלך הזה. עד כה עלו לקרקע 6 נקודות: 2 נקודות באזור קריית ארבע מזרחית וצפונית, 2 נקודות בבנימין באזור פסגות ובאזור גוש טלמונים, נקודה בשומרון באזור רבבה, נקודה בשומרון באזור ברוכין.

ראש מועצת קריית ארבע, אליהו ליבמן, פנה במכתב למפקדי הצבא והמשטרה, להם אמר כי חשוב מאוד "לתעדף את האנרגיות והכוחות שלכם לביטחון ישראל מול אויבנו, ועל המערכה בשטחי C.
שם באמת צריך להכריע ולנצח. מבין שקיבלתם הנחיה מהדרג המדיני להילחם בכל מחיר, לנצח ולהכריע את האחים שלכם הרוצים ליישב את הארץ". 

אליהו ליבמן

אליהו ליבמן צילום: הלל מאיר

ליבמן התייחס גם לחסימות המשטרה בצירים הראשיים. לדבריו, ההתנהלות של כוחות הביטחון פוגעת בציבור שלם, ומפריעה לשלום הציבור בצירים הראשיים בדרך הגעה הביתה מיום עבודה. "האם יש פה מדיניות של גביית מחיר וענישה קולקטיבית? כשלא גובים תג מחיר מאויבנו, עושים זאת בקלות מרובה מול אחים. כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים". 

את דבריו חתם בהמלצה לשתות כוס מים, ולשמוח שגם בשנת תשפ"ב ישנם "חלוצים ואידיאליסטים שנאבקים על יישוב ארץ ישראל תנשמו, תעצרו רגע ותחשבו על ההתנהלות שלכם ועל ההשלכות להמשך באמון בכם, כמי שמופקדים על בטחון התושבים".