לפיד: "הבחירות הן לא ביני לבין נתניהו"

בישיבת סיעה של יש עתיד התייחס ראש הממשלה ליוקר המחיה, "אנחנו בתקופה לא קלה, כלכלית וחברתית" | על הבחירות: "נכפו עלינו, אבל זו ההזדמנות להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/07/22 19:18 כא בתמוז התשפב

לפיד: "הבחירות הן לא ביני לבין נתניהו"
תמונה רשמית, יאיר לפיד, צילום: אבי אוחיון

בחירות 2022: ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (ד') את ישיבת הסיעה של מפלגתו יש עתיד, והתייחס לבחירות לכנסת ה-25 הצפויות בחודש נובמבר הקרוב. בדבריו, ציין כי הדבר היחיד שיאפשר ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים, זו מפלגת יש עתיד שתהיה גדולה וחזקה. 

"הבחירה שמונחת מול אזרחי ישראל היא לא ביני לבין נתניהו. הבחירה היא בין העתיד לבין העבר. הבחירה היא בין מי שחושב רק על טובתו האישית, לאלה שחושבים על טובת המדינה. חוסר היציבות השלטונית גורם נזק לכלכלה ולביטחון. הגיע הזמן לסיים את הסאגה הזו אחת ולתמיד. הדרך היחידה לעשות את זה היא לנצח בבחירות, להקים ממשלה יציבה ורחבה". 

נתניהו בכנסת

נתניהו בכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה אף התייחס לעליית המחירים החדה המורגשת לאחרונה ואמר, "אנחנו בתקופה לא קלה. כלכלית וחברתית. הקורונה והמלחמה באירופה יצרו סיר לחץ. הדמוקרטיה הישראלית בסכנה קיומית. בתקופות קשות הישראלים תמיד ידעו לשים את המריבות בצד וללכת לעבוד יחד. זה מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו.



"במשמרת שלנו לא תהיה מדינה עשירה עם אזרחים שלא גומרים את החודש. לא תהיה שחיתות שגורמת לדור שלם של צעירים לאבד אמון במדינה. תהיה פה מדינה שבה אנשים נוהגים אחד בשני בכבוד, כי אנחנו שותפים. הגיע הזמן שהחברה הישראלית תפסיק לריב. יש רק דרך אחת לטפל בכל האתגרים שלנו – ביחד. אנחנו משפחה. במשפחה גם אם אתה לא מסכים עם מישהו, לא נותנים לבית להתפרק. בדמוקרטיה הישראלית כולם שותפים.
 
"הבחירות האלה נכפו עלינו, אבל הן יכולות להיות הזדמנות שלא תחזור לצאת מהפלונטר. להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים. רק דבר אחד יאפשר לזה לקרות: יש עתיד גדולה, חזקה, שתייצב את הספינה הישראלית".