יאיר שרקי התרגש מהדמעות והלבן של אראל סג"ל: "אחים אנחנו"

אראל סג"ל ערך אתמול מונולוג מרגש במטרה לקרב בין ה"ביביסטים" והציבור הדתי לאומי. הרשת סערה, ואחד מהמגיבים היה הכתב הסרוג של חדשות 12: "דמעות מהלב הן הרבה יותר מלבן על הפרצוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 14:10 כא בתמוז התשפב

יאיר שרקי התרגש מהדמעות והלבן של אראל סג"ל: "אחים אנחנו"
שרקי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

קרע גדול נוצר בשנה האחרונה בין מצביעי הליכוד, ה"ביביסטים", לבין הציבור הציוני דתי שתמך בימינה של נפתלי בנט. אמש שודר בערוץ 14 המונולוג הכואב של העיתונאי הסרוג, אראל סג"ל, בו ביקש להוריד את הלהבות בין הצדדים. הרשת סערה, ובין היתר מי שפרגן היום (ד') לסגל הוא העיתונאי יאיר שרקי, שספג בעבר ביקורת מספר פעמים מסג"ל עצמו.

"אראל", כתב שרקי בחשבון הטוויטר שלו, "גם בלי שנסכים על הכל, על הדברים שאמרת והדמעות מהלב שהן הרבה יותר מלבן על הפרצוף - 'לב'. אנשים אחים אנחנו".

הדוח של אראל:

"אני מת על האנשים האלה"

אמש, במונולוג שלו במסגרת "הדוח של אראל", אמר סג"ל: "כן אני ביביסט, אני תומך בנתניהו אני חושב שהוא ממש מדיניות ימין ציונות לאומית, ראייה אסטרטגית לרחוק", אמר אמש סג"ל. "מצד שני, סוציולוגית גדלתי בסרוגים, יש לי כיפה, אני שבט ידידיה, למדתי בהימלפרב והרטמן, אבא שלי היה קומונר של סניף מלאב, הבן שלי למד בישיבת עתניאל, אני מת על האנשים האלה, החברים של הבן שלי, החברים שלי, מלח הארץ, לוחמים קצינים מתנדבים, עמך ישראל אהוב".

סג"ל יצא נגד הסרוגים שתמכו בממשלה ואמר שהם בגדו בבעלי בריתם. "עיקר הסכסוך שלי עם פלג לא גדול אבל משפיע מאוד, אליטיסטי, חלק ממנו מרגיש יותר הזדהות בורגנות יש עתידית ממודיעין מאשר עם נתיבות", אמר העיתונאי. 

בהמשך פנה סג"ל לקהל תומכי נתניהו וביקש מהם להרגיע את הרוחות. "בינתיים הרשת רותחת. אני פונה אליכם אחיי הביביסטים גם אם הכעס מוצדק וחוסר האמון עדיין מבעבע, חייבים להוריד דציבלים", ביקש סג"ל, "המהות אמנם קודמת לסגנון, אבל האמוציות והכאב גרמו לכולנו ללכת רחוק מדי. מותר לבקר, צריך לבקר מכל הצדדים, אבל השנאה מקלקלת את השורה. בסוף אנחנו אחים".