עשרות רבנים ורבניות מהציונות הדתית תומכים בכשרות צהר: "אכן כשר"

קמפיין נרחב של צהר מציג עשרות רבנים ורבניות התומכים במערך הכשרות של הארגון. בין התומכים: הרב אליעזר מלמד, הרב בנימין קלמנזון, הרבנית מיכל טיקוצ'ינסקי והרבנית מלכה פיוטרקובסקי: "כשרותו נובעת מההקפדה הלכתית על דיני כשרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 11:21 כא בתמוז התשפב

עשרות רבנים ורבניות מהציונות הדתית תומכים בכשרות צהר: "אכן כשר"
צילום: Flash90

בימים אלה כשרות צהר יוצאת בקמפיין בו מוצגים עשרות רבנים ורבניות מהציונות הדתית התומכים  ומביעים אמון בכשרות צהר והמשגיחים המקפידים על ההלכה. בין היתר לוקחים חלק בקמפיין ראשי ישיבות מובילות בציונות הדתית, רבני ערים ומועצות, כותבי ספרי הלכה והוראה ורבני קהילות, דוגמת הרב אליעזר מלמד, הרבנית מלכה פיוטרקובסקי והרב בני קלמנזון.

מנכ"ל כשרות צהר, יהודה זיידרמן, הסביר שמטרת הקמפיין הוא לפנות לציבור המבקש לדעת יותר על כשרות צהר. "אנחנו יודעים לומר שרוב גדול בציבור שומרי הכשרות בישראל אוכל בכשרות צהר. יחד עם זאת מצאנו שיש קבוצה גדולה שמבקשת לדעת ולשמוע עמדה רבנית על איכות הכשרות שלנו ולכן בחרנו להציג דבריהם של עשרות רבנים שתומכים בנו לציבור", הסביר יהודה זיידרמן.

קשת רחבה של רבנים מתייצבת כדי לומר את האמת על כשרות צהר

מרכז ועדת הכשרות של צהר, הרב ישראל סמט, שבניגוד לדעה הרווחת, הרבה רבנים תומכים בכשרות צהר : "קשת רחבה של רבנים מתייצבת כדי לומר את האמת על כשרות צהר. הם מגיעים ממקום נקי ללא כל אינטרס. שורה ארוכה זו של רבנים תיתן בטחון לכל מי שמקפיד בהלכה שכשרות צהר היא כשרות מוקפדת", אמר הרב סמט.

הרב אליעזר מלמד

הרב אליעזר מלמד צילום: צהר

הקמפיין יתפרש בשורה ארוכה של עיתונים עלוני שבת ודיגיטל ויכלול התייחסות של הרבנים ואת עמדתם הברורה. בנוסף יעלה הקמפיין גם ברשתות החברתיות. "אנחנו מבקשים להגיע באמצעות הקמפיין לכל אחת ואחד כדי להשריש את המסר וגם כדי לאפשר למי שמבקש לשאול שאלות ולאתגר אותנו לדעת שיש כתובת רבנית ושיש להם על מי  לסמוך", סיכם זיידרמן.

הרב אליעזר מלמד: ראוי שגם לחוג רבני צהר תהיה מערכת כשרות

ראש הישיבה ורב היישוב הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, כתב שלדעתו מן הראוי שגם לארגון צהר תהיה מערכת כשרות משלו. " על פי העקרונות שלמדנו, חובה שרבנים שמייצגים חוג חשוב זה יבואו לידי ביטוי מלא בכל מרחב עולם התורה כפי המקובל בדורו, וכיון שלכל חוג כמעט יש לו מערכת כשרות, ראוי שגם לחוג רבני צהר תהיה מערכת כשרות", כתב הרב מלמד. 

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי | צילום: צהר

אשת ההלכה, הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, הסבירה שמערכת הכשרות של צהר מקפידה על כל דיני הכשרות. "תעודת הכשרות של רבני צהר מקנה ביטחון מלא שהאוכל הנכנס אל תוכך, אכן כשר! כשרותו נובעת מההקפדה הלכתית על דיני כשרות, כמו גם על הלכות בן אדם לחברו, מתוך נאמנות למצוות: 'ואהבת לרעך כמוך' והקפדה על צו התורה: 'ולא תונו איש את עמיתו'. זכות גדולה הקנה ארגון הרבנים לציבור הצרכנים, שבנה מערך כשרות טוב ומיטיב, ששליחיו 'באמונה הם עשים'", כתבה הרבנית פיוטרקובסקי. 


(ארכיון כיפה)