"מסוכנותו עומדת בעיניה": הפרקליטות עתרה נגד שחרורו המוקדם של ניסו שחם

בשבוע שעבר החליטה ועדת השחרורים לשחרר את הניצב בדימוס לאחר ארבעה חודשי מאסר בלבד | שחם הורשע במרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית | הפרקליטות: "ההחלטה לוקה בחוסר סבירות קיצוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/22 15:12 כ בתמוז התשפב

"מסוכנותו עומדת בעיניה": הפרקליטות עתרה נגד שחרורו המוקדם של ניסו שחם
ניסו שחם, צילום: Miriam Alster/Flash90

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ג') לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר את ניצב (בדימוס) ניסו שחם שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית. בעתירה טענה הפרקליטות כי שחם אינו ראוי לשחרור מוקדם וכי מסוכנותו עדיין עומדת בעינה.

"נפלו טעויות קשות בהחלטת הועדה, הן במישור המקדמי של בחינת לקיחת האחריות מצד שחם"

"ניסו שחם לא לקח אחריות על מעשיו ואינו רואה פגם בהם, וגם נזקקותו הטיפולית הלכאורית אינה כנה" נכתב בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד צביקה אברמוביץ. עוד נכתב כי "נפלו טעויות קשות בהחלטת הועדה, הן במישור המקדמי של בחינת לקיחת האחריות מצד שחם והאופן שבו הועדה פרשה זאת, והן במישור המהותי של ניתוח הנזקקות הטיפולית מצד שחם. על כן, החלטת ועדת השחרורים במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית בה".

ניסו שחם

ניסו שחם צילום: Miriam Alster/Flash90

בניגוד לעמדת הפרקליטות: בשבוע שעבר החליטה ועדת השחרורים על שחרור מוקדם

עתירת הפרקליטות מגיעה על רקע החלטת ועדת השחרורים של כלא צלמון מהשבוע שעבר להקדים את שחרורו של ניצב בדימוס ניסו שחם, זאת לאחר שריצה ארבעה חודשי מאסר בלבד, מתוך עשרה חודשים שנגזרו עליו בפועל. שחם החל לרצות את עונשו בחודש מרץ לאחר שהורשע בעבירות מרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית.

החלטת ועדת השחרורים התקבלה בניגוד לעמדת הפרקליטות והרשות לשיקום האסיר, לאחר שהאחרונה לא הסכימה לבנות תוכנית שיקומית לטובת צאתו מהכלא, זאת מפני שהניצב בדימוס לא הודה בצורך לטפל בעבירות שביצע. בתגובה להחלטה הגישה הפרקליטות בקשה לעיכוב הביצוע והים הגישה עתירה נגד ההחלטה על שחרור מוקדם כאמור.

"קיים יחסי מין עם שמונה שוטרות זוטרות"

ב-14 באוקטובר 2013 הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום נגד הניצב בדימוס, בגין ביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע שוטרות ובגין מרמה והפרת אמונים לאחר שקיבל החלטות בעניינן של חמש שוטרות נוספות עמן היה בקשרים מיניים. במהלך משפטו הודה שחם בקיום יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו, אך טען שהמעשים היו בהסכמה ושהיחסים לא השפיעו על החלטותיו כמפקד.

צילום: shutterstock

ב-24 באפריל 2018 הורשע בביצוע מעשה מגונה בשוטרת וזוכה משאר האישומים. בגזר הדין הוטלו עליו 240 שעות שירות לתועלת הציבור וחצי שנת מאסר על תנאי. המחלקה לחקירות שוטרים ערערה על זיכויו מעבירות מרמה והפרת אמונים. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את הערעור, והרשיע את שחם גם בעבירות הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים, זאת לבד מהרשעתו מהערכאה הקודמת בביצוע מעשה מגונה.

שחם הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, לאחר שערעורו על העונש נדחה בביהמ"ש המחוזי. הערעור לעליון נדחה ברוב דעות בנובמבר 2021 ובחודש מרץ כאמור, החל לבצע את עונשו.

נקנס וננזף לאחר שהורה לנהוג באלימות כלפי מתנחלים

ביולי 2005 פיקד שחם על כוחות המשטרה באירועי כפר מימון, במהלכם התאספו עשרות אלפים מציבור מתנגדי תוכנית ההתנתקות. במהלך האירועים תדרך שחם את מפקד מג"ב לנקוט ביד קשה ולהשתמש באלימות נגד המתנגדים, תוך שהוא משתמש בשפה גסה ובוטה. דבריו נקלטו על ידי מצלמות ערוץ 10 ועוררו סערה תקשורתית, בעקבותיה הביע שחם חרטה על דבריו, נקנס וננזף בחומרה ע"י מפכ"ל המשטרה דאז משה קראדי.

המחאה בכפר מימון

המחאה בכפר מימון צילום: flash 90