בר המצווה בכותל הופסקה על ידי מתפרעים חרדים - לפיד התקשר להתנצל

בראש חודש תמוז האחרון הופרעה חגיגת בר המצווה של נער קונסרבטיבי על ידי מתפרעים חרדים. אמש שוחח ראש הממשלה עם הנער ומשפחתו והתנצל | העיתונות החרדית: "ממשיך להתחנף לרפורמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/22 15:09 כ בתמוז התשפב

בר המצווה בכותל הופסקה על ידי מתפרעים חרדים - לפיד התקשר להתנצל
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בראש חודש תמוז האחרון, במהלך תפילת ראש חודש הקבועה של נשות הכותל, התקיימה בקשת רובינסון, הידועה כרחבת "עזרת ישראל", חגיגת בר מצווה לנער קונסרבטיבי בשם סת' מן. במהלך התפילה וטקס בר המצווה החלו צעירים חרדים להפריע למתפללים והשחיתו סידור תפילה של התנועה הקונסרבטיבית בטענה כי יש מצווה לשרוף ספר תורה שנכתב בידי כופרים. אדם נוסף שהשתתף בהפגנה אף קינח את אפו בהתרסה בדף שנתלש מהסידור.

לפיד: "ההתנהגות האלימה אינה חלק מערכי היהדות בישראל"

אמש (ב') התקשר ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד לנער בר המצווה ולמשפחתו, שוחח עמו ואיחל לו מזל טוב. במהלך השיחה טען לפיד כי מרבית אזרחי ישראל שמחים בשמחת הנער, גינה את ההתנהגות האלימה והבהיר כי היא אינה חלק מערכי היהדות בישראל. 

משפחת הנער התרגשה מאוד משיחתו של ראש הממשלה ואביו של הנער סיפר: "התעודדנו מאוד לשמוע את דברי ראש הממשלה ומקווים שמה דיברנו, כואב ככל שהיה, יעזור להקל על שינוי האופן שבו מותר ליהודים להתפלל בכותל. היה חשוב לי מאוד שראש הממשלה מצא את הזמן להגיע לסת".

עזרת ישראל בכותל המערבי

עזרת ישראל בכותל המערבי | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"לפיד ממשיך לקרוץ לתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות"

בעיתונות החרדית תקפו את לפיד ואתר האינטרנט "בחדרי חרדים" נכתב: "לפיד, שבחר שלא להגיע לכותל המערבי עם היבחרו לתפקיד כפי שנהגו קודמיו, ממשיך לקרוץ לתנועות הרפורמיות וקונסרבטיביות". עוד נכתב באתר כי "לפיד כינה את ההפגנות האלימות 'שערורייתיות' ואמר כי 'כל יהודי צריך להיות מסוגל להתפלל כראות עיניו'".