11 חשודים חברי חוליה נעצרו בחשד להצתות האוטובוסים בצפון

בסוף השבוע האחרון נעצרו שלושה חשודים סמוך לצומת עמיעד כשהם בדרכם לאירוע הצתה נוסף, כאשר לפי החשד השלושה פעלו בשליחות של ארגון פשיעה המבצע סחיטה של דמי חסות מעסקים בצפון תחת מסווה של פעילות שמירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 21:49 יח בתמוז התשפב

11 חשודים חברי חוליה נעצרו בחשד להצתות האוטובוסים בצפון
צילום: דוברות המשטרה

אירועי ההצתות בצפון: ביום שישי האחרון, בתום פעילות סמויה נעצרו שלושה חשודים סמוך לצומת עמיעד כשהם בדרכם לאירוע הצתה נוסף.  כזכור, ב-29.5 הוצתו בקריית שמונה על פי החשד 8 אוטובוסים, שבוע לפני כן הוצתו בגוש חלב שני אוטובוסים נוספים. בצפת הוצת אוטובוס נוסף. ב-12.6 הוצתו בצפת 18 אוטובוסים. בחיפוש ברכבם נמצא ציוד שכלל חומר דליק, לפידים מוכנים, כלי תצפית ופריצה, פנסים, לוחיות זיהוי מזויפות, כפפות ובגדים להחלפה.

לשלושת החשודים, תושבי טובא זנגריה בשנות ה-20 לחייהם, מיוחסים גם אירועי הצתת האוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת ואירועי הצתות נוספים ברחבי הצפון. לפי החשד, השלושה פעלו בשליחות של ארגון פשיעה המבצע סחיטה של דמי חסות מעסקים בצפון תחת מסווה של פעילות שמירה. הבוקר (א') פשטו הכוחות על מספר יעדים בטובא זנגריה וסכנין, ועצרו עוד 8 חשודים בחשד למעורבות בהצתות.

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא: "אנו פועלים בכל העוצמה ובכל הכלים הקיימים ברשותנו כנגד תופעת גביית דמי החסות. מתפיסת המבצעים כבמקרה זה, ועד פעילות פשיעה כלכלית כנגד שולחיהם - ראשי ארגוני הפשיעה. במקביל למערכה שלמה שאנחנו מפעילים בכדי לתפוס את העבריינים 'על חם' העלנו את הצורך לבצע שינוי בחקיקה על מנת לאפשר לנו כלים נוספים לפעולה כנגד התופעה של סחיטת דמי החסות".

עו"ד סוהאד אגא, שמייצג את אחת החשודות במעורבות בהצתת האוטובוסים מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "מדובר בגננת אם לחמישה ילדים ללא עבר פלילי. היא מכחישה כל מעורבות לאירועים ומסרה גרסת אליבי. לאור מצבה והגרסה שהציגה הגשנו ערר על המשך מעצרה, שצפוי להישמע מחר. אנו מקווים שהיא תשתחרר בקרוב".