נתניהו ניצח את חיים כץ: בית הדין של הליכוד בפסיקה דרמטית

בית הדין של הליכוד קבע כי נציגי המחוזות ברשימת הליכוד ייבחרו על ידי המתפקדים מאזורם ולא בידי חברי מרכז הליכוד. מי ששימש יו"ר ארגון העובדים של התעשייה האווירית עד 2015, חיים כץ, אמר ברביעי האחרון: "לא אאפשר להחליש את המרכז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 07:59 יח בתמוז התשפב

נתניהו ניצח את חיים כץ: בית הדין של הליכוד בפסיקה דרמטית
נתניהו וכ"ץ, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

ועדת חוקת הליכוד אישרה לפני שבוע את התאריך הסופי לפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת בתאריך ו' אב - 3.8.2022 - אולם האם נראה בהמשך דחיה של הפריימריז? אמש (ש'), בפסיקה דרמטית במיוחד, בית הדין של הליכוד קבע כי את נציגי המחוזות ברשימת הליכוד יבחרו המתפקדים מאותו האזור ולא בידי חברי מרכז הליכוד, פסיקה שעלולה לגרום לדחיה בתאריך הפריימריז.

בית הדין של הליכוד הנחית מכה קשה על חבר הכנסת חיים כץ שרצה לקדם מועמדים מטעמו לרשימה. מנגד, מדובר בניצחון לא קטן ליו"ר התנועה, בנימין נתניהו, שחושש מכל מיני מתמודדים, ביניהם בעלי עבר פלילי.‏ בנוסף, נתניהו מעוניין בהחלשת השפעתו של כץ על מרכז הליכוד. דיון ערעור על החלטת בית הדין של הליכוד יתקיים היום.

"פסק הדין הזה עושה צדק! ברכות לתנועה שלנו!"

אחד מהעותרים, אלעד מלכה, הגיב לפסיקת בית הדין של הליכוד: "יש שופטים בתל אביב! בית הדין של הליכוד קיבל את העתירה שלי ושל משה איפרגן. את מחוזות הליכוד יבחרו המתפקדים ולא חברי המרכז. המרכז הזה היה אמור להתחלף לפני חמש שנים, הוא לא מרכז לגיטימי. תקנון הבחירות בגדול קבע שלא יהיו פנים חדשות ברשימה אלא במחוזות, והדיר את המתפקדים מבחירת האנשים החדשים ברשימה. פסק הדין הזה עושה צדק! ברכות לתנועה שלנו!", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

מרכז הליכוד אישר ברביעי האחרון את תקנון הפריימריז שיערכו ב-3 באוגוסט. לרשות יו"ר התנועה נתניהו יעמדו חמישה שריונים. כמו כן, יו"ר התנועה הוסמך לשנות מיקומים לצעירים ומיעוטים עד למועד הגשת הרשימות לבחירות. בנוסף, יובטח ייצוג נשי של שש מועמדות עד מקום 35 וייצוג לצעירים, עולים ומיעוטים.

לאחר אישור מרכז הליכוד, אמר חיים כץ: "אישרנו הערב במרכז הליכוד את תקנון הבחירות המקדימות לכנסת ה- 25 שיערכו בתחילת חודש אוגוסט, תוך הבטחת ייצוג לנשים, צעירים, מיעוטים ועולים. הבהרתי במהלך הדיון שלא אאפשר להחליש את המרכז ולמנוע מחברי המרכז לבחור את המועמדים למחוזות. אני סומך על כלל חברי המפלגה שיבחרו נבחרת ראויה שתקדם את ערכי הימין לצד הדאגה לחיים עצמם".

רשימת הליכוד תורכב באופן הבא:

1 יו"ר, 2-13 - ארצי, 14 - שריון, 15 - ארצי, 16 - שריון, 17-18 - ארצי, 19 - מחוז, 20 - ארצי, 21-22 - מחוז, 23-24 - ארצי, 25 - אישה חדשה, 26 - מחוז, 27 - ארצי, 28 - שריון, 29 - מחוז, 30 - ארצי, 31-32 - ארצי, 33 - עולה חדש, 34 - מחוז, 35 - ארצי, 36 - מחוז, 37 - שריון, 38 - מחוז, 40 - צעיר, 41-42 - מחוז, 43 - שריון, 44 - מיעוטים, 45 - חרדי.

הליכוד בסרטון חדש נגד יאיר לפיד ושיתוף הפעולה עם מנסור עבאס: