תמר זנדברג לא תתמודד בבחירות: "הפוליטיקה קצת השתגעה"

השרה להגנת הסביבה ויושבת ראש מרצ לשעבר הודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים אחרי עשרות שנים של עשייה ציבורית | "תודה לאהבת החיים שלי אורי זכי, שזה הכל בזכותו" 

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/07/22 11:58 טז בתמוז התשפב

תמר זנדברג לא תתמודד בבחירות: "הפוליטיקה קצת השתגעה"
תמר זנדברג, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

השרה להגנת הסביבה ויו"ר מרצ לשעבר תמר זנדברג הודיעה היום (ו') כי לא תתמודד לכנסת הבאה, זאת לאחר תשע שנים של פעילות פרלמנטרית כחברת כנסת וחברת ממשלה. "הפצירו בי בימים האחרונים להתמודד, חלחלה בי ההכרה שהניסיון החמישי יהיה בלעדיי". 

בפוסט שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה היא סיפרה על ההחלטה. "בימים ובשבועות האחרונים התבוננתי על המערכת הפוליטית קצת ממרחק. מרחק שלקחתי לעצמי. אחרי תשע שנים בכנסת ובממשלה, וכמעט 19 בעולם הציבורי והפוליטי, המבט שלי מפוקח. לא בלי דאגה, אני מלאת אמונה ואופטימיות על העתיד של מרצ, השמאל וגוש השינוי, ועל האפשרות הריאלית לשפר את מצבו במערכת הבחירות החמישית; אבל חלחלה בי ההכרה שהניסיון החמישי יהיה בלעדיי". 

"הפוליטיקה נדמית יותר ויותר צינית וחסרת מוצא"

לדבריה, לאחר עשייה ציבורית רבת שנים, הגיע הזמן לפנות את המקום לאחרות ולאחרים. היא הודתה לתומכיה שהפצירו בה להתמודד, "סליחה שאין לי תשובות טובות יותר נכון לעכשיו. נמשיך ביחד, פשוט ממקום אחר. כמו רבים, גם אני מרגישה שהפוליטיקה קצת השתגעה. דווקא השנה האחרונה, שנה יוצאת דופן שבה זכיתי לעבוד במשרה מלאה עבור הסביבה הישראלית ולשרת במאה אחוז את האינטרס הציבורי, חידדה עבורי את הפער שבין העשייה הנשגבת הזאת ובין הפוליטיקה שכרוכה בה, שנדמית יותר ויותר צינית, משוסעת וחסרת מוצא. באיזשהו שלב, הגלגל המפורסם שכל פוליטיקאי שואף להישאר עליו, מרגיש כמו סיבוב במקום במרוץ לשום מקום. זה הזמן שלי לרדת ממנו". 

ההודעה של זנדברג מצטרפת להכרזה של שר הבריאות ניצן הורוביץ כי בכוונתו לפרוש מהנהגת התנועה וכי הוא יתמודד רק על מקום ברשימה, לאחרונה הודיע סגן שר הכלכלה יאיר גולן כי בכוונתו להתמודד לראשות המפלגה. זנדברג הבטיחה כי למרות פרישתה היא מתכוונת להתגייס לטובת הבחירות ולסייע למרצ ולשמאל "בכל כוחותיה". בסוף דבריה הודתה לצוות שליווה אותה לאורך השנים, כמו גם למשפחתה הקרובה. "תודה למשפחה שלי שתמיד איתי, לבנות שלי - אביגיל שהייתה בת שש וחצי כשנבחרתי לכנסת בפעם הראשונה, ורחל שנולדה בין בחירות 2 ל-3 בסבב של 2020. תודה לאהבת החיים שלי אורי זכי, שזה הכל בזכותו".